וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים לא יחתמו לילדיהם לקרבי

17.11.2009 / 17:00

לוואלה! חדשות נודע כי ועדה מיוחדת בראשות ראש אכ"א ובשיתוף המשפחות השכולות גיבשה המלצה לפיה הורים שכולים לא ייאלצו לחתום ולאשר לילדיהם לשרת בקרבי. הורים שיתנגדו לגיוס ילדם לקרבי יפנו במכתב מיוחד לראש אכ"א. המטרה: למנוע מההורים את הדילמה הקשה

חתימת הורים שכולים על אישור לילדיהם עבור גיוסם לשירות קרבי תבוטל, כך עולה מההחלטה שמגבשת ועדה מיוחדת בראשות ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר, ביחד עם נציגי המשפחות השכולות. על פי ההחלטה המסתמנת בוועדה, שהוקמה בעקבות הדיון הציבורי שהתעורר בסוגיה לאחר מותו של אסף רמון, הורים שכולים לא יצטרכו עוד לאשר בחתימת ידם כי הם מאשרים שילדיהם יתגייסו לשירות קרבי.

במסגרת החלטת הוועדה, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! חדשות, משפחות שכולות המתנגדות לגיוס ילדיהן ליחידות קרביות ייטלו חלק בסדרת מפגשים בהשתתפות פסיכולוגים וקצינים בצה"ל כחלק מההכנה לקראת גיוס. בסיום הסדנה, רק במידה שההורים יוסיפו להתנגד לגיוס הילד הם יצטרכו לפנות לראש אכ"א עם דרישתם. זאת, בניגוד למצב כיום בו כל הורה שכול חייב לחתום לבנו כי הוא מאשר או שולל את גיוסו ליחידה קרבית, כחלק מהליך בירוקרטי ארוך עבור המשפחות.

אסף רמון ז"ל. דובר צה"ל
מותו העלה את הסוגיה לדיון ציבורי. אסף רמון/דובר צה"ל

"המטרה היא למנוע מאימהות ומאבות שכולים מלעמוד בפני הדילמה הקשה כל כך, האם לחתום לילד או לא", אמר לוואלה! חדשות גורם המעורב בסוגייה. בוועדה המיוחדת שהתכנסה בשבועות האחרונים נטלו חלק בין היתר האלוף זמיר, ראש מחלקת נפגעים בצה"ל, נציגי המשפחות השכולות מהארגונים השונים וכן גורמים נוספים במערכת הביטחון. יש לציין, כי החלטת הוועדה עדיין טעונה את אישורו הסופי של הרמטכ"ל גבי אשכנזי וכי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא, אולם התכנון הוא כי היא תחל במתווה המתגבש כבר בשנה הבאה.

"המצב הנוכחי בו ההורים חייבים לחתום לילד, על מנת שילך לשירות קרבי, גרם לאינסוף מריבות בבתיהם של המשפחות השכולות", אמר לוואלה! חדשות יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, שאישר את הדברים. "מדובר בהחלטה מורכבת מאוד וקשה עבור ההורים שכבר איבדו את היקר להם וההליך הנוכחי של גיוס הילדים רק גרם לבעיות נוספות. אנו מרוצים שהוועדה הגיעה למסקנה זאת, כך שגם לאחר שאנשי מקצוע ישוחחו עם ההורים והם לא יסכימו לגיוס הבן, עדיין תהיה להם את האפשרות להחליט בסוגיה כל כך קשה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. שרון בוקוב
"המטרה היא למנוע מאימהות ומאבות שכולים מלעמוד בפני הדילמה הקשה כל כך"/שרון בוקוב

מותו של סרן אסף רמון העלה את הסוגיה של חתימת הורים שכולים לאישור שירות בנם ביחידה קרבית לדיון הציבורי. בין היתר, אמרו הורים כי הם עומדים בפני דילמה בלתי אפשרית בין רצון הילד להתגייס ליחידה קרבית לבין החשש שהנורא מכל יפקוד שוב את ביתם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז כי קיים צורך לבדוק אם להמשיך ולאפשר לאימהות לחתום לבניהם כניסה לחיל קרבי. נתניהו הוסיף "שוחחתי על כך עם שר הביטחון, הדילמות מאוד קשות אבל אי אפשר להשיב חד משמעית. אולי צריכה להיות עצירה מלמעלה, אבל כרגע לרונה ולשאר בני המשפחה זה לא יעזור".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בסוגיה רגישה ומורכבת הנבחנת בימים אלה בהובלת ראש אכ"א ובשיתוף ארגוני המשפחות השכולות ומשרד הביטחון. טרם התקבלה החלטה כל שהיא בסוגיה זו".

לפניות ליהושע בריינר joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 14:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully