וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "נשמיד את צה"ל במלחמה הבאה"

ניר יהב, מערכת וואלה!

11.11.2009 / 19:37

מנהיג חיזבאללה פנה בנאום מיוחד לרה"מ ושר הביטחון - ואיים: "אתם יכולים לשלוח כמה חטיבות שתרצו, חמש, שבע, ואפילו את כל הצבא הישראלי. אנחנו נחריב אותו ונשמיד אותו בגבעות ובהרים שלנו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מאיים להשמיד את צה"ל אם תפרוץ מלחמה נוספת בין ישראל ללבנון. בנאום מוקלט שנשא הערב (רביעי) לרגל "יום השהיד" ומשודר בטקס שנערך ברובע דאחייה בביירות, אמר נסראללה: "אני אומר לברק, לאשכנזי, לנתניהו ולאובמה - 'אתם יכולים לשלוח כמה חטיבות שתרצו, חמש, שבע, ואפילו את כל הצבא הישראלי. אנחנו נחריב אותו ונשמיד אותו בגבעות ובהרים שלנו".

לדבריו, "חיזבאללה גדול יותר היום משהיה, יש ברשותנו לוחמים רבים יותר, האימונים שלנו טובים יותר. לאחר מלחמת לבנון השנייה קיימנו בדיקה, טיפלנו בכל נקודות החולשה שלנו וחיזקנו את היתרונות שלנו. אנחנו ערוכים ומוכנים.

נסראללה הסביר, כי "גאוגרפית לבנון בנויה כך שישראל תובס ותישבר". הוא הבטיח ש"כולנו נשתתף בקרב" ואיים כי "הקרב הבא יתחיל 'אחרי אחרי חיפה'".

בנוסף, מזכ"ל חיזבאללה שיבח בנאומו את התפקיד שממלאת טורקיה במזרח התיכון ואמר כי יש לחזק את שיתוף הפעולה האזורי עימה. "אם טורקיה רוצה להגן על עזה ולבנון, אנחנו תומכים בה", הצהיר.

נסראללה ציין כי "במשך 18 שנה מתנהל משא ומתן בין ישראל לפלסטינים שהוביל אך רק לכישלון, לאבדון, להשפלה ולהמשכו של הכיבוש. במקביל, חיזבאללה פעל נגד ישראל בלבנון גם כן במשך 18 שנה מ-1982 ועד שנת 2000 וזה הוביל דווקא לשחרור לבנון מהכיבוש הישראלי - באצילות ובכבוד ובלי לבקש טובה מאף אחד".

נסראללה הוסיף כי "ישראל ממשיכה לרגל ולעקוב אחר לבנון בכל אמצעי אפשרי. לכן אנחנו קוראים למנגנוני הביטחון במדינה לפתוח מחדש את נושא משתפי הפעולה עם ישראל, כעת משהסתיימו הבחירות והוקמה ממשלה. ישראל מרגלת באמצעות מזל"טים ובאמצעות מכשירים שהיא מטמינה. היא מנצלת כל תקרית, גדולה כקטנה, גם אם בכלל לא קרתה, כדי 'לנפח' אותו במסגרת המלחמה על ארגוני ההתנגדות".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP
"חיזבאללה פעל נגד ישראל בלבנון גם כן במשך 18 שנה וזה הוביל דווקא לשחרור לבנון מהכיבוש הישראלי". נסראללה/AP

מוקדם יותר היום אמר סגן יו"ר המועצה המדינית של חיזבאללה, מחמוד קומאטי, כי "כל הערים, בסיסי צה"ל, המפעלים וההתנחלויות בישראל נמצאים בטווח האש של חיזבאללה". קומאטי איים עוד כי אם ישראל תתקיף יעדים של חיזבאללה ברובע הדאחייה, "חיזבאללה יענה בתקיפה מוחצת על תל אביב".

בראיון שהעניק לאתר האינטרנט של "אל-ג'זירה" אמר קומאטי כי איומיו של אשכנזי "הם מילים ריקות מתוכן וניסיון להשיב לידיו את היוזמה, לאחר שישראל הובסה בלבנון וברצועת עזה". הוא הוסיף ואמר כי ישראל יודעת כי בכל תקיפה שתפתח בלבנון, "היא תנחל תבוסה מוחצת ותוביל לסופה של היישות (ישראל - נ.י)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully