וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר לעובד דואר שהבריח קוקאין

רמי שני

8.11.2009 / 21:40

ישראל יוסף דהן, עובד בסניף הדואר באילת הורשע בהברחת שני ק"ג קוקאין לישראל. מכתב האישום עולה כי דהן ניצל את תפקידו כדי להבריח את הסמים ולטשטש את עקבותיו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר היום (ראשון) 12 שנות מאסר וקנס של 30 אלף שקלים על ישראל יוסף דהן, עובד דואר מאילת שהורשע בהברחת שני קילוגרם של קוקאין מהאיים הקריבים לישראל. על פי כתב האישום, יצר דהן קשר עם גורמים בישראל ובחו"ל, כדי להבריח סמים, תוך ניצול העובדה שהוא עובד בדואר. הסם נשלח לכתובת אקראית בעיר אילת בתוך נרות חלולים. דהן ניצל את נגישותו וידיעותיו במסגרת עבודתו בדואר ישראל, כדי ליירט את החבילות שבהן נשלח הסם בסניף הדואר באילת. לאחר מכן, הוא הזין במחשב של דואר ישראל נתונים, על פיהם חבילות הסם לכאורה הגיעו ליעדם. הכתובת שבה בחר דהן, היתה של הרב אשריאל עטיה מאילת מבלי שעטיה ידע כלל על מעורבותו בעניין.

דהן ניצל את עבודתו בדואר גם כדי לעקוב אחר החבילות, שנשלחו בסוף חודש יוני בשנה שעברה, מסנטה לוצ'יה שבקריבים, דרך אנגליה לישראל. משטרת אנגליה גילתה את החבילות ומסרה על כך למשטרה בישראל. כשהגיעו חבילות הנרות לארץ, הן נפתחו על ידי חוקרים של המשטרה, רוקנו מתכולת הסם, מולאו מחדש בקמח ונארזו שוב. באמצע חודש יולי שעבר, הגיעו החבילות לסניף הדואר באילת. דהן איתר את החבילות, פתח אותן ורוקן את החומר מתוך הנרות אל חבילה אחרת שהיתה ברשותו. הוא עשה את הפעולה הזאת בתוך משרד הדואר באילת, מבלי לדעת שהוא נתון במעקב. בשלב זה, הוא נעצר. עם מעצרו התברר, ששוויו של הסם שהוא ניסה להבריח מגיע למיליון וארבע מאות אלף שקלים.

השופט נתן זלוצובר כתב בהכרעת הדין כי "אין המדובר בדג רקק המוכר מנת סם או שתיים, ואף לא במי שמילא חלק שולי וזוטר בשרשרת הפצת הסם, אלא במי שהחליט לשפר את מצבו הכלכלי במהירות גם במחיר של ביצוע עבירה חמורה. הנאשם וחבריו לא היססו לשלוח את החבילות לנמען תמים, וחשד כבד בליבי שלא במקרה נבחר לעניין זה אדם שהוא רב. חמורה במיוחד בעיני העובדה שהנאשם ביצע את העבירות החמורות תוך הפרה גסה ובוטה של האמון שנתנה בו רשות הדואר. הנאשם השתמש בידע שצבר, בנגישות למחשבי הדואר ולעובדים בדואר כדי לסייע בהשלמת הקשר הפלילי ובביצוע העבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully