וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטרה זוכת האוסקר לורטה יאנג

13.8.2000 / 0:17

השחקנית שנודעה ביופיה ובהליכותיה המעודנות כמו גם בכשרון המשחק שלה, נפטרה בגיל 87 ממחלת הסרטן


השחקנית היפהפיה והאלגנטית לורטה יאנג, מי שליוותה את הוליווד מתקופת הסרט האילם ועד היום, מתה בגיל 87 מסרטן השחלות. יאנג, שפיתחה קריירה גם בקולנוע וגם בטלוויזיה, זכתה באוסקר על משחקה בסרט "בת החוואי", וכן בשלושה פרסי אמי על תוכנית הטלוויזיה "המופע של לורטה יאנג".

לורטה יאנג, נולדה תחת השם גרכטן יאנג, בסולט לייק סיטי בארה"ב, בינואר 1913. היא החלה את קריירת המשחק שלה במקרה, כאשר במאי טילפן לביתה וביקש את אחותה לאודישן. לורטה נבחנה במקום אחותה, מה שהתגלגל לחוזה משחק והוביל לשינוי שמה ללורטה ולקריירה קולנועית מרשימה.

צילומי הקלוז-אפ הם אחד הדברים בהם מפורסמים סרטיה של לורטה, שיופיה נודע בהוליווד בתקופת צעירותה. היא צילמה כמעט מאה סרטים, שהדגישו את עינייה הכחולות ואת הליכותיה האלגנטיות.

לורטה עלתה לכותרות כאשר ברחה בגיל 17 על מנת להתחתן עם השחקן גרנט וויטרס. הנישאין בוטלו לאחר שנה, בעת שלמרבה האירוניה, לורטה כיכבה בסרט תחת הכותרת "צעירה מידי בכדי להתחתן".

יאנג נודעה, בנוסף ליופיה, גם בכישרון המשחק שלה. ב-1953 היא פרשה מן הקולנוע, והחלה בקריירה מצליחה בטלוויזיה בתוכנית "המופע של לורטה יאנג". במשך שמונה שנים היא הפתיעה בתוכנית כאשר הופיעה שבוע אחרי שבוע בשמלה מעוצבת אחרת, על מנת להציג את הפרקים בסדרת הדרמה. במחצית מהפרקים כיכבה לורטה, ואף זכתה בשלושה פרסי אמי על משחקה.

בשנות השישים הקדישה השחקנית רבת הפעלים את רוב מרצה לעבודות צדקה. ב-1994 כתבה בתה ביוגרפיה על הכוכבת, וטענה שאביה היה קלארק גייבל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully