וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה השביתה את הקו האווירי לישראל

מנהל התעופה הגיאורגי החליטה שלא לאפשר לחברות ישראליות לנחות בשטח המדינה. הרקע להחלטה לא ברור, בתגובה לא יורשו גם מטוסים גיאורגיים לנחות בישראל

החל ממחר (ראשון) תיאלץ חברת "ארקיע" לבטל את כל טיסותיה הסדירות לגרוזיה, וזאת בשל החלטת מנהל התעופה הגאורגי למנוע מחברות ישראליות לנחות במדינה.

ארקיע מפעילה קו סדיר לגאורגיה החל משנת 2004. רק לפני כעשרה ימים נחתם הסכם שגרתי בין מנהל התעופה הישראלי למנהל התעופה הגאורגי, במסגרת הסכמים תעופתיים המתחדשים מדי תקופה. בהסכם סוכמו כל התנאים המקובלים על שני הצדדים לקיום טיסות סדירות בין המדינות.

מסיבה שעדיין לא ברורה החליט מנהל התעופה הגאורגי שלא לכבד את ההסכם שנחתם. בתגובה מנהל התעופה הישראלי החליט שלא לאפשר לחברות גאורגיות לנחות בישראל עד אשר ייפתר המשבר.

ההחלטה מפתיעה במיוחד עקב היחסים החמים ששררו בין ישראל לגאורגיה בשנים האחרונות. רק לפני שנה פרסם משרד החוץ הישראלי הודעת תמיכה בגאורגיה, בזמן הלחימה של זו עם רוסיה בקווקז, ובמקביל פרסומים זרים דיווחו כי ישראל סיפקה נשק לצבא הגאורגי. גאורגיה היא יעד תיירות פופולרי בקרב אלפי ישראלים המבקרים בה מדי שנה ותורמים לחיזוק כלכלתה.

גדי טפר, מנכ"ל ארקיע אמר כי :"לצערנו הרב, לא ברור לנו מדוע הסכם שנחתם לפני עשרה ימים לא מכובד. ארקיע תעשה כל שביכולה להטיס את נוסעיה בדרכים חלופיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully