וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין ישמח לבב אנוש? לא בביהמ"ש העליון

גלעד גרוסמן

24.10.2009 / 15:40

בית המשפט העליון נזף בנציגי המדינה על העיכוב בהסדרת נושא חוות היין בדרום. השופטת ביניש: "אני מתקשה להבין למה זה צריך לקחת הרבה זמן. זה לוקח בעצלתיים שנים"

"כמה זמן לוקח לממשלה לפעול, מה זה העצלתיים הזה?" - זאת השאלה שהפנתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, לנציגי המדינה במהלך דיון שנערך השבוע בנושא חוות היין בדרום.

בית המשפט דן בעתירה שהגישה עמותת "פורום חוות דרך היין" נגד הממשלה, ובה דרישה להסדיר את מעמדן של החוות המיושבות, ולמעשה למנוע את פינויים של המתיישבים בחוות המאוישות. זאת, בזמן שלפני כחצי שנה עתר מינהל מקרקעי ישראל לבית המשפט בדרישה לסלק שבעה בעלי חוות.

בתחילת הדיון תהו השופטים – דורית ביניש, עדנה ארבל ואדמונד לוי - מדוע עליהם לדון בבקשה ערב דיון בוועדת הכנסת על הצעת חוק שנועדה להסדיר את התיישבות הבודדים. לאחר מכן תקפו את ההתנהלות של המדינה בנושא. "אני מתקשה להבין למה זה צריך לקחת הרבה זמן. זה לוקח בעצלתיים שנים", אמרה השופטת בייניש בדיון. "צריך לפעול, אבל לא לשבת שנים, לשבת ולא לעשות. זה יוצר אווירה של הפרת חוק".

ביניש הוסיפה שלא ניתן להתעלם מהעבודה שביצעו המתיישבים בחוות. "הוא הביא את משפחתו, השקיע מאמצים, כספים, השקיע את עצמו ועכשיו זה לא שווה כלום. הביאו קבוצות תיירים והתפארו בזה. אי אפשר להתעלם מזה", אמרה.

השופטים הטיחו ביקורת על הכוונה לפות מתיישבים ללא שהוכנו המכרזים לחוות המאוישות. ביניש אמרה בדיון שכבר זמן רב מדברים על הוצאת המכרז לחוות, אבל "כלום לא מוכן, כלום לא מסודר, ובינתיים אתם רוצים לפנות אותם, זה לא הולך". "אולי קודם תגבשו את המכרזים ואז תיישרו את המצב בשטח", הוסיפה השופטת ארבל.

נציגת הפרקליטות, עו"ד אסנת מנדל, אמרה בתגובה כי "לא מתקבל על הדעת שאנשים יפרו את החוק, יחתמו על חוזים עם המינהל, ואח"כ יעשו דברים אחרים לגמרי". היא הוסיפה שהמדינה התחילה לאכוף את החוק, והמקום לדון בבקשה של כל חווה הוא בבית משפט השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully