וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כיף להן

ענת קם

14.10.2009 / 15:24

בהצתה מאוחרת משהו, פנו ארגוני הנשים למועצה לשידורי כבלים ולווין בבקשה להפסיק לשדר את התכנית "לילה בכיף" של ביפ, שמסיימת מחר את עונתה הראשונה

שלושים ארגוני נשים פנו אתמול (שלישי) ליושב ראש מועצת הכבלים והלווין ניצן חן בדרישה שיורה לערוץ ביפ להסיר את התכנית "לילה בכיף", אותה הם מכנים "פורנוגרפיה". במכתבם כותבים הארגונים כי הפינה בה מוצגות באופן קבוע שלוש נשים בבגדי ים מינימליסטיים, לצד תכנים מילוליים הכוללים התייחסויות פוגעניות לגוף האישה, "אינם מותירים כל ספק ביחס למסרים הפורנוגראפיים, המיזוגנים, הסקסיסטיים והלסבו-פובים, אשר משרתים ומעודדים השפלה ואלימות מינית כלפי נשים". התכנית "לילה בכיף" עלתה לשידור בחודש אפריל האחרון בהנחיית דודו ארז וצפויה לסיים מחר (חמישי) את עונתה.

בפנייתם מציינים הארגונים, בהם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, עמותת כ"ן- כוח נשים, קולך- פורום נשים דתיות ועוד, כי תכנים מהסוג המשודר בתכנית משפיעים על האלימות נגד נשים. לדבריהם, "בעודנו פועלות ימים כלילות על מנת להסיר את נגע האלימות המינית והמגדרית כלפי נשים, באה תוכנית כמו זו ורומסת מסרים חברתיים בסיסיים של שוויון בין המינים והמגדרים וכבוד האשה, ומעבירה לצופים, צעירים כמבוגרים, מסר מחנך מעוות כי כך ראוי ונכון להתייחס לנשים". הארגונים דורשים להסיר את התכנית מלוח השידורים ולפרסם התנצלות על שידורה עד כה.

מערוץ ביפ נמסר בתגובה: "צר לנו שבדרך אל מטרתן, איבדו ארגוני הנשים שני דברים חשובים – את הקונטקסט, ואת ההומור. אנו דוחים מכל וכל את ההאשמות שמדובר בפורנוגרפיה ובטוחים כי כותבי המכתב נובחים על העץ הלא נכון. ביפ הוא ערוץ הצחוק, התכנית 'לילה בכיף' היא תכנית בידור סאטירית ששמה לה למטרה לבקר את המנגנונים המזויפים של תוכניות האירוח. הפינה שבה משתתפות ה 'בכיפיות' היא פינה סאטירית המלגלגת על השימוש הציני שנעשה במיניות נשית וגברית כאחד לצורכי רייטינג וקידום, תופעה הקיימת במקומות רבים על גבי מסך הטלוויזיה והעיתונות. בערוץ ביפ מכוונים תדיר חיצים סאטיריים לכיוונים שווים, לגבי נשים וגברים גם יחד ולגבי כל מנגנון חברתי. אנו מאמינים שהקהל של התוכנית אינטליגנטי דיו ומסוגל להבחין בנימה ובהקשר בה נאמרים הדברים ומציעים לכותבי המכתב לקחת את הדברים יותר בכיף".

יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "התלונה התקבלה ברגעים אלו והיא תבדק ברצינות הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully