וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית יהודי אחד, שני יושבי ראש

פנחס וולף

7.10.2009 / 14:25

חברי הכנסת דניאל הרשקוביץ וזבולון אורלב שלחו בערב ראש השנה מכתבים לפעילי הבית היהודי וחתמו על המכתב: "יו"ר המפלגה". הרקע למחלוקת: הצנעת המפד"ל בסיעה המאוחדת

שלושה חברי כנסת, שני יושבי ראש מפלגה – כך נראית "הבית היהודי-מפד"ל החדשה" נכון להיום. לוואלה! חדשות הגיעו שני מכתבים שנשלחו לפעילי המפלגה בערב ראש השנה, לפני כשלושה שבועות. בשני המכתבים, החתומים טוענים לכתר יו"ר המפלגה. האחד הוא השר דניאל הרשקוביץ שהשתמש בלוגו של "הבית היהודי-מפד"ל החדשה". השני הוא ח"כ זבולון אורלב שכתב את מכתבו תחת הלוגו הוותיק של "מפד"ל". במעלה הדף של כל מכתב מתנוסס הכיתוב "יו"ר המפלגה".

בעוד הרשקוביץ טוען במכתבו לפעילים כי "מוסדות המפלגה פורקו ואנו מתנהלים לפי העקרונות של מסמך ההקמה של הבית היהודי", אורלב קובע במכתבו כי "איננו יכולים לקבל את הגישה השגויה והמוטעית שכופרת בקיומה של המפד"ל, מבטלת במחי יד את מוסדותיה, ומוחקת את חברי מוסדותיה וחוקתה".

אורלב צירף למכתבו גם חוות דעת של היועץ המשפטי של המפד"ל פנחס מעוז הטוענת כי מוסדות המפד"ל קיימים. אלא שמי שעומד בראש הרשימה ומכהן בתפקיד הבכיר מטעמה הוא הרשקוביץ – דבר השמור ביתר סיעות הכנסת ליו"ר המפלגה, אלא אם הסיעה מורכבת ממספר מפלגות שונות.

במכתבו טען אורלב כי, "החלטת הוועידה לבטל את המפד"ל לצורך הקמת המפלגה המאוחדת עם 'האיחוד הלאומי' לא התבצעה, עקב הפילוג ברגע האחרון של 'האיחוד הלאומי'. לכן מפד"ל לא פורקה, והיא, מוסדותיה וחוקתה רשומים כחוק אצל רשם המפלגות במשרד המשפטים. אין מפלגה רשומה בשם 'הבית היהודי'".

מבחינה עובדתית הדברים נכונים, אולם הבעיה של אורלב היא שמלבד הסוגייה המשפטית, יש צורך לנהל את המפלגה הקטנה וכרגע אין למפלגה אדם מוסכם לתפקיד היו"ר. מכאן ברור שהמשך המאבקים הפנימיים עלול לפגוע באופן משמעותי במספר חברי הכנסת שיהיו למפלגה אחרי הבחירות הבאות.

זבולון אורלב. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מפד"ל לא פורקה. אורלב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

למרות הכל, הרשקוביץ מוסכם על רוב חברי הסיעה כיו"ר המפלגה. לצדו מתייצב חבר הכנסת השלישי של המפלגה, אורי אורבך – היחיד מבין חברי הסיעה שלא טוען לכתר. אורבך הדגיש בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא לא שייך לשום מחנה, אבל בעניין ראשות המפלגה אמר: "לי אין שאלות. היו"ר הוא הרשקוביץ".

לדבריו, "זה מצב הזוי. זו תהיה טעות לכנס את מוסדות המפד"ל. המוסדות הללו פורקו ואורלב הביא את ההצבעה לפירוקם. גם הרשקוביץ וגם אני הגענו ל'בית היהודי' ולא למפד"ל, ולכן אני לא מחויב למרכז המפד"ל. לנסות להחיות את המוסדות לא יוביל אותנו לשום דבר. יו"ר המפד"ל זה תואר ריק מתוכן, אורלב הוא יו"ר הסיעה בכנסת. אורלב לא צריך לחפש דבר שהוא חסר משמעות. לא מנהלים מפלגה במשפטנות".

נכון לעכשיו, אורלב לא מכיר בקיום מפלגה בשם "הבית היהודי" שבראשה עומד השר הרשקוביץ', והרשקוביץ’ ואורבך לא מכירים במפלגה בשם "המפד"ל" שבראשה עומד ח"כ אורלב. הדבר המשותף היחיד לשלושה זה הרצון לפעול להקמת מוסדות חדשים למפלגה, שעליהם לא יהיו עוררין. הרשקוביץ הודיע זאת במכתבו, אורלב כתב כי הוא יעשה מאמצים לגבש בהידברות הצעה לאופן התנהלות המפלגה בעתיד. ואילו אורבך טוען כי, "אני מעריך שלא תהיה ברירה אלא לשתף פעולה, ולכן אציע נוסחה מיד אחרי סוכות שתבנה מוסדות חדשים".

בתגובה לדברים נמסר מלשכת השר הרשקוביץ כי, "השר דניאל הרשקוביץ פועל להגברת כוחה של המפלגה, לחיזוק אחדותה ולהתארגנותה הפוליטית מחדש. השר אינו מעוניין להתייחס לעניינים פוליטיים קטנוניים ומגוחכים שהעיסוק בהם בעבר גרם לפגיעה קשה בתדמיתה של המפד"ל".

ח"כ אורלב סירב להתייחס לסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully