וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט: "היחס אליי מצוין"

כשהוא לבוש במדי צבא, ויושב לבדו על כיסא בחדר סגור, נראה גלעד שליט כשהוא מקריא פתק שנמצא על גב עיתון פלסטיני מלפני שלושה שבועות. הוא פנה למשפחתו ואמר: ”אני אוהב ומתגעגע”. בסוף הסרטון הוא נעמד וחייך. צפו בסרט המצמרר

רויטרס

"שלום, אני גלעד בן נועם ואביבה שליט, אח של הדס ויואל, שגר במצפה הילה. תעודת הזהות שלי 300097029", כך פותח החייל החטוף גלעד שליט את סרט הוידאו שהתקבלה היום בישראל במסגרת העיסקה בין ישראל וחמאס. שליט נראה בקלטת במדי צבא, כשהוא יושב בכיסא, כשמאחוריו רקע לבן, ומקריא קטע טקסט. הוא מחזיק את העיתון העזתי "פלסטין" שהתפרסם לפני כשלושה שבועות, ב-14 בספטמבר.

שליט ממשיך ומספר כי "היום הוא יום שני ה- 14/09/09. כפי שאתם רואים אני מחזיק בידי את העיתון פלסטין של היום היוצא בעזה". אז, מתקרבת המצלמה אל העיתון על מנת להראות את תאריכו. שליט ממשיך כי "אני קורא בעיתון במטרה למצוא מידע אודותיי. אני מקווה ומחכה כבר תקופה ארוכה ליום שבו אשתחרר. אני מקווה שהממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו לא תבזבז כעת את ההזדמנות להגיע לסיכום העסקה וכתוצאה מכך אוכל להגשים סוף סוף את חלומי ולהשתחרר".

שליט מוסיף כי "אני רוצה לומר לכם שאני מרגיש טוב מבחינה בריאותי והמוג'הדין מגדודי עז עדין אל קסם מתייחסים אלי מצויין. תודה ורבה ולהתראות".

קלטת גלעד שליט. תאגיד כאן
קלטת גלעד שליט/תאגיד כאן

שליט פונה למשפחתו ואומר "אני רוצה למסור דרישת שלום למשפחתי ולומר להם שאני אוהב אותם ומתגעגע אליהם מאוד ומאחל ליום שבו אראה אותם שוב".

הוא מעלה זיכרון מלפני כארבע שנים "אבא, יואל והדס, האם אתם זוכרים את היום שהגעתם לבסיס שלי ברמת הגולן בתאריך ה-21.12.2005 . עשינו סיור מסביב לבסיס וצילמתם אותי על טנק המרכבה ועל אחד הטנקים הישנים בכניסה לבסיס. אחר כך נסענו למסעדה באחד הכפרים הדרוזים ובדרך הצטלמנו בצידי הכביש על רקע החרמון המושלג".

בסוף הסרט קם שליט מהכיסא עליו הוא יושב, ככל הנראה על מנת להוכיח כי הוא בריא ושלם. שליט מספר על ביקור שהתרחש משפחתי במהלך שירותו הצבאי, כאשר שירת ברמת הגולן.

שליט, שמסופר באופן קצוץ מאוד ומגולח, נראה שקול וצלול, ופונה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה "פעל לשחרורי בהקדם". נראה כי פנייה זו, כמו מרבית דבריו של שליט, הוכתבה על ידי חוטפיו של שליט בחמאס על מנת להפעיל לחץ על הממשלה ועל הציבור בישראל לביצוע העסקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קלטת גלעד שליט. תאגיד כאן
קלטת גלעד שליט/תאגיד כאן

מוקדם יותר היום שוחררו 18 אסירות פלסטיניות לגדה המערבית ואסירה אחד לרצועת עזה במסגרת העיסקה. האסירות הפלסטיניות התקבלו בחיבוקים ובנשיקות מצד בני משפחה וחברים. האזרחים במקום נשאו את דגלי פלסטין ואת דגלי הארגונים הפלסטינים. בראיונות לכלי התקשורת הערבים הביעו האסירות תקווה כי כל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא במסגרת עסקה כוללת בין חמאס לישראל.

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אמר בצהרים כי שחרור 20 האסירות הפלסטיניות הוא הישג לפלגים שחטפו את החייל גלעד שליט. "זהו יום ערבי ופלסטיני גדול, זהו יום הכלולות, זה יום של תקווה גדולה", אמר בנאום בעזה כשלצדו האסירה המשוחררת פאטמה אל-זק כשבזרועותיה בנה יוסוף שנולד בבית הכלא. "אני מברך את האסירות המשוחררות, ביניהן את פאטמה אל-זק ובנה, שהוא האסיר הצעיר ביותר בעולם. גם הוא שוחרר ורואה אור יום".

קלטת גלעד שליט. תאגיד כאן
שליט עומד על רגליו כדי להראות את בריאותו. מתוך הקלטת/תאגיד כאן

ראש צוות המשא ומתן לשחרור גלעד שליט, חגי הדס, הגיע ללשכת ראש הממשלה בירושלים. הדס צפה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקלטת, בה נראה החייל החטוף גלעד שליט. משפחת שליט צפתה בקלטת בביתה שבמצפה הילה ביחד עם ראש אכ"א האלוף אבי זמיר.

גלעד שליט. תאגיד כאן
התמונה עליה מדבר גלעד שליט בקלטת. שליט עם משפחתו על רקע החרמון/תאגיד כאן

שר הביטחון אהוד ברק שוחח עם משפחתו של גלעד שליט לאחר שצפתה בקלטת. "אני רוצה לחבק אתכם", אמר ברק. "גלעד נראה בריא וזה רק מגדיל את האחריות שלי להחזירו הביתה".

מוקדם יותר חגי הדס נתן את אישורו לשחרור האסירות הפלסטיניות לאחר שצפה בקלטת הוידאו שבה נראה שליט כשהוא חי ובריא. מקור ביטחוני מסר כי גלעד שליט נראה בקלטת כשהוא צלול ובריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully