וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התרבות המצרי לא ימונה לראשות אונסק"ו

פנחס וולף

22.9.2009 / 21:36

שר התרבות המצרי, פארוק חוסני, שאיים בעבר לשרוף ספרים ישראלים שיימצאו במצריים הפסיד בהתמודדות לראשות אונסק"ו. הבולגרית אירינה בוקובה זכתה במינוי

אירינה בוקובה, שרת החוץ לשעבר של בולגריה, נבחרה היום (שלישי) לראשות סוכנות האו"ם לחינוך, מדע ותרבות, אונסק"ו. בוקובה גברה על שר התרבות המצרי פארוק חוסני, שהואשם מספר פעמים באנטישמיות.

חוסני משמש כשר התרבות המצרי הוצע על ידי הנשיא מובארק כמועמד למשרת מזכ"ל אונסק"ו. עם זאת, חוסני הוא גם מתנגד גדול של הנורמליזציה עם ישראל והשמיע בשנים האחרונות שורה של אמירות אנטי-ישראליות, שחלקן אף גבלו בשנאת יהודים. בעבר אמר חוסני שלא ירשה לספרים ישראליים להימכר במצרים ואף הודיע כי הוא מוכן לשרוף אותם בעצמו.בהמשך התנצל חוסני על דבריו וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם. "ישראל היא מדינה חברה ואף אבקר בה בנסיבות המתאימות. אני לא מתנגד לישראל, ליהודים או לאף אחד", אמר חוסני.

בוקובה היא קומוניסטית לשעבר שייצגה את בולגריה במועצת אונסק"ו מאז שנת 2007. כמו כן משמשת בוקובה כשגרירת מדינתה לצרפת ומונקו. היא נצחה את חוסני ברוב של 31 קולות מול 27.

דובר משרד החוץ, יוסי לוי, מסר בתגובה למינוי כי, "ישראל מברכת את נציגת בולגריה, אירנה בוקובה, שנבחרה על ידי הועד המנהל למנכ"לית החדשה של אונסק"ו. ישראל משוכנעת כי שיתוף הפעולה הפורה עם אונסק"ו יימשך ואף יורחב ויועמק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully