וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בארה"ב: "הסכם יכלול הכרזה על קץ הסכסוך"

יממה לפני הפסגה המשולשת, נפגש שר הביטחון עם בכירים בממשל אובמה. לדבריו, הסכם עם הפלסטיני צריך לכלול בתוכם הסכמה על קץ הסכסוך וסיום הדרישות ההדדיות

"ישראל תדרוש כי במסגרת הסכם עם הפלסטינים יכריזו שני הצדדים על קץ הסכסוך וסיום הדרישות ההדדיות", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק ליועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ימס ג'ונס, ולממונה מטעם ארצות הברית על השיחות עם איראן, דניס רוס. בפגישת השלושה שנערכה הערב, נידונו שורה של נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים, בהם אירן, התהליך המדיני, האיומים האזוריים על ישראל וכן המצב באפגניסטן וצפון קוריאה.

ברק הדגיש כי ישראל מעוניינת בתהליך המדיני, שמוביל הנשיא האמריקאי ברק אובמה, במרכזו הסכם עם הפלסטינים תוך שמירת האינטרסים הביטחוניים של ישראל. לדבריו, התהליך המדיני וההסכם צריכים לכלול בתוכם הסכמה על קץ הסכסוך וסיום הדרישות ההדדיות.

ברק ציין בפגישה כי ישראל ביצעה צעדים רבים למען הפלסטינים ופעלה רבות לאפשר קידום של התהליך המדיני. בעניין דו"ח גולדסטון הדגיש ברק, כי על כולם להתייצב מול הדו"ח, המעניק לדבריו עידוד וגיבוי לטרור ולארגוני הטרור.

כל האופציות על השולחן בנוגע לאירן

ברק נפגש הערב גם עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס. ממשרד הביטחון נמסר כי שר הביטחון "הדגיש את הצורך לשמור על יתרונה האיכותי של מדינת ישראל על שכנותיה באזור". בין היתר, דנו השניים גם בנושא תוכנית הגרעין האירנית. ברק טען כי "יש להגביל בזמן את הסנקציות החריפות המוטלות על אירן. ישראל אינה מורידה אף אופציה מהשולחן". משרד הביטחון הוסיף כי השניים סיכמו על המשך הדיאלוג בין משרדיהם.

שר הביטחון צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה נתניהו בניו יורק. השניים ידונו בהערכות לקראת הפסגה המשולשת הצפויה מחר בין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה.

בראיון שפורסם הבוקר "בניו יורק טיימס", אמר ברק, כי "הפלסטינים עלולים להחמיץ הזדמנות אדירה לשלום". לדבריו, "יש נשיא אמריקאי שאומר בבירור כי הוא מוכן להטיל את כל כובד משקלו כדי ליצור את התנאים להקמת מדינה פלסטינית ולסדר קבע. אם הפלסטינים יפספסו זאת, זה יהיה הפסד אדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully