וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין מיכאל מור נשלח ל-11 חודשי מאסר

קובי מנדל וגלעד גרוסמן

21.9.2009 / 15:23

גיבור פרשת "עבריינים במדים", שהורשע במסגרת עסקת טיעון בסחיטה ואיומים של אנשי משטרה ושופטים, ישתחרר מהכלא כבר בעוד חודשיים. הוא יורחק מנהריה למשך יותר משנה

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שני) על העבריין מיכאל מור, שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בסחיטה ואיומים של אנשי משטרה ושופטים, 11 חודשי מאסר בפועל ושנתיים וחצי על תנאי. מור הואשם בתחילה ב-37 אישומים של איומים, סחיטה באיומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, בעת שישב בכלא.

בין הצדדים התקיים תהליך גישור שנבע בין השאר מפרשת "עבריינים במדים", במטרה להעביר רגיעה בעיר נהריה ובמסגרת תהליך הגישור הוגש כתב אישום חדש שבו הודה מור. העבריין נעצר כבר לפני תשעה חודשים ולכן הוא צפוי להשתחרר מהכלא כבר בעוד חודשיים. כמו כן נקבע כי מור יורחק מנהריה למשך יותר משנה.

מור הורשע בעבר בעבירות של אלימות וסמים והודה בכך שכששהה בכלא שיטה שוחח עם מקורביו, כשהוא יודע שהמשטרה מאזינה לשיחות, כדי להעביר מסרים שונים לאנשי המשטרה ואיים עליהם עשרות פעמים לפגוע בפרנסתם ובשמם הטוב של שוטרים שהיו עמו בקשר בעבר וגם איים בשלושה מקרים לפגוע בשופטים שדנו בתיקים שלו. בעקבות הדברים הוצבה אבטחה סביב 20 שוטרים ושופטים.

כתב האישום המתוקן נגד מור, מנה שני אישומים בלבד הכוללים עשרות מקרים של עבירות איומים על שוטרים, שלושה איומים על שופטים ומספר מקרים של עבירות סחיטות באיומים. הסדר הטיעון הושג לאחר הליך גישור פלילי בבית המשפט ואינו כולל עונש מוסכם.

הפרקליטות ביקשה להטיל על מור עונש של שנתיים מאסר בפועל ומאסר על תנאי משמעותי. כמו כן הוסכם בעסקת הטיעון כי אם יטיל בית המשפט על מור עונש מאסר קצר יותר, יוטל עליו בנוסף לעונש המאסר צו הרחקה שיאסור עליו להיכנס לנהריה ויחייב אותו להתגורר דרומית לחיפה.

לפני כחודשיים הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה את ארבעת הנאשמים בפרשת "עבריינים במדים" מנהריה. ארבעת השוטרים הורשעו בעבירות של היזק בחומר נפץ, עבירות בנשק ומרמה והפרת אמונים. נגד הארבעה נטען כי הם תכננו להניח מטעני חבלה כדי לפגוע בעבריין מיכאל מור. לטענת המשטרה מור הוא ראש ארגון פשיעה בנהריה. האזרח המעורב בפרשה, רן קרוטר, זוכה בדעת רוב.

בהכרעת הדין של השופטים יוסף אלרון, כמאל סעב וריבי למלשטריך-לטר צוין כי "הנאשמים כפרו בעבירות שיוחסו להם בכתב האישום וציינו כי אירוע השלכת הרימון על ביתו של אחד השוטרים אלדד חדד, היה אחד מתוך עשרות אירועים אלימים שבוצעו על ידי גורמים עברייניים במשך שמונה שנים, אשר ביקשו לפגוע בשוטרים ובבני משפחותיהם ובראש עיריית נהריה ובנו וכן בעדי תביעה נגדם. הם טענו כי למרות הסיכון שנשקף להם ולבני משפחותיהם, גורמי הפיקוד במשטרת ישראל, לא הקדישו את המשאבים וכוח האדם הראויים להילחם באותם גורמים ולמעשה הפקירו את השוטרים המשרתים בשטח ובכללם הנאשמים לחסדיהם של אותם גורמים".

השוטרים - רב-פקד יניב אשור, יוסי לוי, אלדד חדד, רמי מוסא והאזרח רן קרוטר הועמדו לדין והואשמו בכך שלפני כשנה וחצי הניחו מטעני חבלה, האחד מתחת לרכבו של מיכאל מור והאחר על אדן חלון בבית השייך לו, בו התגורר אחיינו, כדי לנקום במור לאחר סדרת השלכות רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר, והחשש שמי מהם עלול להיות היעד הבא מצד מור ואנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully