וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתנער מהדו"ח: "זכותנו להתגונן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2009 / 22:38

חמאס דוחה את מסקנות דו"ח גולדסטון שבחן את מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה. "אין מקום להשוואה בין האפשרויות שעומדות בפני חמאס בעת שנלחם בישראל, לבין הכוח העצום של ישראל"

חמאס דחה אמש (שלישי) את מסקנות דו"ח האו"ם על מבצע עופרת יצוקה. ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר כי אין מקום להשוואה בין האפשרויות הפשוטות שעומדות בפני חמאס בעת שנלחם בישראל, לבין הכוח העצום של ישראל.

"הדו"ח גינה בצורה ברורה את פשעי המלחמה שביצעה ישראל בעזה", אמר. "צה"ל עשה שימוש בחצי מחיל האוויר ובכוחות צבאיים רבים בים וביבשה וזאת במטרה להרוג בסיטונות במשך 22 יום. על כן, אין מקום להשוות בין זכותו של העם הפלסטיני, הנמצא תחת כיבוש , להגן על עצמו- לבין כוח הכיבוש".

הניה גילה עוד כי ממשלת חמאס ברצועה סייעה כמה שניתן לוועדת החקירה של האו"ם בראשות השופט היהודי הדרום אפריקאי ריצ'רד גולדסטון, על מנת שזו "תגיע לידי האמת המלאה בכל הנוגע למלחמה האחרונה ברצועת עזה". הניה קרא לאו"ם להמשיך ולעקוב אחר "הפשעים הישראלים" שמבוצעים, לדבריו, מדי יום בגדה וברצועה.


הדו"ח הקשה פורסם מוקדם יותר על ידי הוועדה הבינלאומית של האו"ם, שחקרה את אירועי מבצע עופרת יצוקה. הוועדה שבראשה עמד השופט ריצ'רד גולדסטון קבעה כי ישראל ביצעה במהלך המבצע פשעי מלחמה ואף כי ייתכן שבמהלך המבצע ברצועה בוצעו אף פשעים נגד האנושות. מנגד ציינה הוועדה כי צריך להתייחס גם לירי חמאס לעבר אזרחים ישראלים כפשע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully