וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג לא שמח. כיצד להתמודד עם דיכאון חגים

חגי תשרי בפתח ועבור ישראלים רבים מדובר בחודש של דיכאון ובדידות. הפסיכולוג ד"ר עמי שקד מהמרכז ללימודים אקדמיים עונה לשאלות הגולשים שחרדים לקראת עוד שנה של בדידות

כיצד ניתן להתמודד עם הבדידות הקשה בזמן חגי תשרי?

אנשים מתמודדים באופן משתנה עם הבדידות. מי שסובלים מהבדידות סוחבים דימויי בדידות מחייהם, לעיתים אף מגיל צעיר, לכן ההתמודדות קשה. יש הבחנה בין להיות בודד לחיים לבד. אנשים שחיים לבד רגילים יותר לבלות עם עצמם. מי שחש בדידות ינסה לגייס כוחות להתחבר עם הסביבה והמשפחה ולהיות פחות בררן בנושא החברתי. זו גם ההזדמנות להיות יותר סלחן כלפי בני משפחה עמם איננו רוצים להתראות, מסיבות שונות, במהלך ימי השנה.

במקרים רבים סכסוכים משפחתיים גורמים לבדידות ותחושות מועקה דווקא בחגים. לכן רצוי להשתדל להתפייס ולאחות קרעים עד כמה שניתן, דבר שמקרב ונותן תחושה של שייכות. הליכה לתפילות בחגים בקרב קהל מתפללים, ולו גם לשעה קלה עשויה להקל על תחושת הבדידות.

האם מומלץ לנסוע לחו"ל בזמן החגים כדי למנוע תחושת בדידות?

אדם שאין לו מקורות משפחתיים או חברתיים ובזמן החגים מתעוררת אצלו תחושת הבדידות שעלולה לגרום לדיכאון, יכול לנסוע לחו"ל אם התנסותו מלמדת שזהו מהלך ראוי. צריך לזכור שיהיו רבים מהנוסעים לחו"ל אשר עלולים לסבול עוד יותר בגלל חיבור בין תחושת הזרות לבדידות. לעיתים חיבור כזה מהווה סיכון מובהק לדיכאון קשה מהרגיל. כאמור, למי שיש התנסות טובה בעניין עם שהות בחגים בחו"ל כסיוע נגד הבדידות - שייסע וייהנה.

חברים יודעים שאני לבד והזמינו אותי לארוחת החג אבל אני מפחד ששם ארגיש בודד עוד יותר. מה לעשות?

לקבל בשמחה את ההזמנה ולשמוח איתם. להרגיש שאינך לגמרי בודד והנה חברים הזמינו אותך מרצונם במטרה ליהנות מחברתך. כל מעקף הגיוני של הבדידות רצוי ולכן ההזמנה מעודדת. השתדל להתגבר על הפחד ולחשוב שעצם ההזמנה מעידה על הרצון בחברתך ואין סיבה שתרגיש בודד יותר בקרב חבריך.

האם ישנן תרופות ללא מרשם רופא שיכולות להקל על הבדידות והעצב בחג?

תרופות לא יעזרו לטווח ארוך ולכן איני ממליץ להשתמש בהן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יש משפחות שבהן מרבים לריב בחגים וכל ערב חג נגמר בפיצוץ. מה עושים?

יש מספר דרכים למנוע פיצוץ. אחת מהן היא מניעת חיכוך יתר במשפחה ולהעדיף לעשות את החג עם חברים קרובים. ייתכן ורצוי לפני החגים להזמין מעת לעת את המשפחה ולעשות "פעולות מנע" שימנעו פיצוץ מיותר. אפשר גם להימנע מהעלאת נושאי שיחה רגישים ונפיצים אשר גורמים לפיצוץ. לא חייבים לדבר על בעיות המשפחה ואפשר לדבר על נושאים ברומו של עולם מכל תחום משותף.

כמו כן, חלוקת מטלות החג מראש יוצרת בדרך כלל הבנות משפחתיות מוקדמות ומקלה על אפשרויות הפיצוץ. שבחו את האוכל של החותנת או חמתכם והשתדלו להיות במצב רוח מרומם ולהימנע מכעס ומדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully