וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס וזכאי לחופש

נעמה טוכפלד

3.9.2009 / 8:07

אוכלוסיית הנשרים בישראל נמצאת בסכנת הכחדה, אבל יש מה לעשות בנידון. מציינים את יום הנשר הבינלאומי בחי-בר כרמל. הטיול השבועי בין חיות הבר

אוכלוסיית הדורסים בישראל נמצאת בסכנה קיומית מתמדת, כאשר הנשרים נמצאים בסכנת הכחדה. בשנים האחרונות מבצעת רשות הטבע והגנים פעילות אינטנסיבית רב-תחומית על מנת לשמר את אוכלוסיית הנשרים הכוללת גידול גרעין רבייה בשבי (בו מתרבים יותר נשרים מכל גני החיות בעולם ביחד), הפעלת תחנות האכלה בכל רחבי הארץ, מיגון קווי מתח גבוה- בשיתוף חברת חשמל לישראל, ופעולות מעקב שוטפות כמו סימון, טיבוע, ניטור ומשדור הנשרים. אלא שלא די במאמצים אלו בין השאר בשל הרעלות חוזרות ונשנות, מעשה ידי אדם. לשם כך נעשות פעילות לעידוד המודעות והגברת הפיקוח והאכיפה וגם לנו יש מה לעשות בנדון.

מידי שנה מצוין בעולם כולו "יום הנשר הבינלאומי" בסוף השבוע הראשון של ספטמבר. ציון היום נועד בכדי להעלות את המודעות לסכנות העומדות בפני מלך העופות, הדורסים ובעלי הכנף בכלל, אשר סובלים מאבדן של בתי גידול, ציד, התחשמלויות והרעלות. השנה יצוין יום זה גם בישראל, באירוע שייערך ביום שבת, 5 בספטמבר 2009, בשמורת טבע חי- בר כרמל. בשמורת טבע חי- בר כרמל קיימים גרעיני רבייה למינים רבים של דורסים בסכנת הכחדה, ומלבד גרעין רבייה לנשרים יש בשמורה גם עיטמים לבני זנב, עיטים ניציים, בזים ועוד, לצד היחמורים והאיילים שמושבים לטבע מגרעין הרבייה בחי- בר. בשמורה גם מקיימים מבצעים לסימון ומישדור של נשרים ושל דורסים אחרים בכדי לאפשר מעקב רצוף אחריהם בטבע.

בן רוזנברג, מנהל שמורת טבע חי- בר כרמל מספר על הנעשה על מנת לשמר את האוכלוסיה המתדללת: "המאמצים לשמור על הנשרים והדורסים בישראל מתקיימים במהלך כל השנה, 24 שעות ביממה, תוך שימוש במשאבים רבים- גם כוח אדם מיומן וגם טכנולוגיה מתקדמת. בדרום רשות הטבע והגנים מפעילה תחנות האכלה לנשרים בתמיכה של חברת כ?יל, אנחנו גם פועלים כל הזמן עם חברת החשמל למיגון עמודי מתח עליהם מתחשמלים עופות ונמצאים תמיד עם היד על הדופק. ביום הזה הציבור מוזמן להכיר, ללמוד ולחוות את מאמצי השימור שנעשים בארץ ובעולם כולו למען הדורסים ובעלי הכנף בכלל, וכמובן שגם ליהנות מהדרכות ומפעילויות לכל המשפחה, להשתתף בסדנאות ואף לחזות בסימון ושחרור לטבע של נשרים".

יום הנשר בדגש על הצלת הנשר המקראי

בחי בר מאוששים נשרים ומשיבים אותם לטבע, וכן נמצא שם גרעין רבייה לנשר המקראי. יום הנשר יכלול פעילויות לכל המשפחה: הסברה על הנושא, הצגת כלובי מדגרה, ואקלום, פוחלצים של נשרים, יצירה (מסכות נשרים וציור נשרים על כני ציור אל מול הנוף), סרטים בנושא, הדרכה ומידע.

היכן: בשמורת טבע חי בר כרמל. מתי: שבת 5.9 בין השעות 10:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully