וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופסק המימון לביה"ס שסירבו לקלוט אתיופים

נעמה טלמור

30.8.2009 / 20:20

משרד החינוך הודיע לאחר השימוע שנערך למנהלי שלושת ביה"ס הפרטיים כי החליט להפסיק את המימון מטעמו. "הניסיון להגיע לפשרה מאחורי גבנו לא מקובל. אנו עומדים על השיבוץ המקורי"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: איילת שולמן)

משרד החינוך הודיע הערב (ראשון) בתום שימוע שנערך בלשכתו של מנכ"ל המשרד, שמשון שושני, למנהלי שלושת בתי הספר הפרטיים בפתח תקוה "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים", שסירבו לקלוט תלמידים ממוצא אתיופי, כי יפסיק בשלב זה את המימון מטעמו לבתי הספר.

בהודעה שפרסם משרד החינוך נאמר כי "המשרד עומד על קליטת התלמידים לפי השיבוץ השמי המקורי, וללא תנאים. בכל מקרה יפעל המשרד לתת מענה ולשלב את עולי אתיופיה במערכת החינוך עד לתחילת שנת הלימודים". עוד נמסר כי "הובא לידיעתניו ניסיון לגבש סיכומים חדשים בין עיריית פתח תקוה לשלושת המוסדות הפרטיים מאחורי גבו של המשרד, ושלא על דעתו. אנו עומדים על קליטת התלמידים בשלושת בתי הספר לפי השיבוץ המקורי".

עוד נטען כי "לא מקובל על משרד החינוך כי התלמידים יוצאי אתיופיה ימוינו על ידי ראיונות. הודענו למוסדות על נכונתנו לסייע באופן משמעותי בקליטת התלמידים העולים לרבות סיוע תקציבי. אנו עומדים על קליטת כל 100 התלמידים ולא על פי הפשרות שכביכול הושגו בין העירייה לבתי הספר במשרד נערכים במהירות לשבץ את כל התלמידים בבתי ספר אחרים". ב-2 מתי הספר מדובר בהפסקה של מימון של 75%.

שלושת בתי הספר הפרטיים "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים", שסירבו לקלוט תלמידים ממוצא אתיופי, הגיבו להחלטת משרד החינוך. בהודעה משותפת שפרסמו נאמר, כי "הסמכות לשבץ תלמידים בבתי ספר יסודיים נתונה בידי העירייה, ואנו קיבלנו את השיבוץ שמסר לנו ראש העיר יצחק אוחיון, שהשכיל במאמץ רב למצוא פתרון שכולל את רובם המכריע של הזרמים החינוכיים בעיר. אנו סומכים ידנו על פתרון זה". בתי הספר הוסיפו כי צר להם ש"גורמים אינטרסנטיים מוליכים את כל מערכת החינוך בפתח תקווה לכאוס מוחלט ומסכנים את פתיחת שנת הלימודים של כלל תלמידי העיר".

"נמשיך במאבק למניעת אפליה"

מוקדם יותר היום הודיע ראש עיריית פתח תקוה יצחק אוחיון במסיבת עיתונאים סוערת בלשכתו, כי הצדדים הצליחו להגיע לפשרה בפרשה. לפי ההסכם שגובש, מנהלי בתי הספר, שלא נכחו במסיבת העיתונאים, הסכימו לקלוט כ-30 תלמידים יוצאי אתיופיה ולא בכיתות "קלט". בנוסף ייקלטו עוד 34 תלמידים במוסדות מערכת החינוך הממלכתי דתי ו-45 בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני של ש"ס. כאמור, משרד החינוך התנגד לפשרה.

ועד ההורים המייצג את בתי הספר בזרם הממלכתי-דתי בפתח תקווה דחה הערב את הצעת הפשרה. לדברי הוועד, ההסכמה שהציג ראש העיר יצחק אוחיון מאפשרת לבתי הספר הפרטיים-דתיים בעיר להמשיך ולמיין תלמידים עולים מאתיופיה ואינה משקפת חלוקה שוויונית בין המוסדות הדתיים בעיר.

מהוועד נמסר, כי "המאבק למניעת אפליית תלמידים עולים בפתח תקוה נמשך, יימשך, עד שתהיה קליטה שוויונית לכל בתי הספר בעיר". עוד מסר הוועד, כי הוא מקיים הכנות אחרונות לקראת השבת הלימודים ב-1 בספטמבר. בנוסף, הודיעו ארגוני האתיופים, בשיתוף הוועד, כי יקיימו מחר בבוקר הפגנה ברחבת עיריית פתח תקווה "עד אשר תתקיים קליטה שוויונית של כל הילדים".

מוקדם יותר כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההחלטה שלא לקלוט את התלמידים האתיופים בבתי הספר הדתיים הפרטיים בפתח תקוה כ"פיגוע מוסרי". נתניהו אמר בראיון לקול ישראל ולגלי צה"ל כי בתי ספר שיסרבו לקלוט תלמידים יוצאי אתיופיה ייענשו, והצהיר כי לא תהיה בישראל אפליה כלפי בני העדה האתיופית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully