וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי, כמה, מתי ברשת

דידי חנוך

24.8.2009 / 10:59

איגוד האינטרנט יוצר מאגר נתונים על האינטרנט הישראלי שיכלול נתונים בנוגע לשימוש שנעשה ברשת בישראל

איגוד האינטרנט הישראלי מודיע כיום כי בכוונתו להקים מאגר נתונים כולל על האינטרנט בישראל. לדברי האיגוד, המטרה היא להקים מאגר רחב שנתוניו יתעדכנו תקופתית ויהיו זמינים לחוקרים, אנשי עסקים, מקבלי החלטות וכלל הציבור.

במאגר צפויים להופיע נתונים במספר קטגוריות. בכל הנוגע לתשתיות הפיזיות בישראל, צפוי המאגר להציג נתוני רוחבי פס, נפחי תעבורה, שיטות חיבור וכיוב. המאגר יכלול גם נתונים בנוגע לפער הדיגיטלי - הבדלים בנגישות לרשת בין אוכלוסיות שונות - השימוש העסקי שנעשה ברשת, ממשל מקוון, התנדבות והקילה ברשת ומדדים משולבים.

בשלב זה, מחפשים באיגוד שותפים פוטנציאליים בתחום הערכת ומדידת האינטרנט בישראל. לאיגוד נתונים בנוגע לתעבורה באתרים עם שמות מתחם co.il ו-net.il, אותם הוא מנהל, והוא מרכז גם כיום סקרים חיצוניים ועורך סקרים משלו.

בשיחה עם וואלה! TECH, אמר ד"ר ישע סיוון, חבר הנהלת האיגוד ויו"ר הוועדה הטכנולוגית האחראית על קידום הפרויקט, ש"המטרה היא לאפשר לגופים להקים מערכות מידע מבוססות נתונים אמיתיים בצורה קלה ואפקטיבית". לדברי סיוון, מאגר מידע כזה יסייע גם לגופי מחקר וגם ייאפשר לתמך טענות בנוגע לנגישות של אתרים בישראל בשפות שונות או לדפדפנים שונים.

בכוונת האיגוד לאפשר גישה פתוחה לנתונים במאגר, אך ייתכן ובעתיד ייתבצעו גם חיתוכי מידע ונגזרות לשוק העסקי שייעשו על ידי האיגוד או גוף אחר באמצעות נתוני המאגר, ואלה עשויים להימכר בכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully