וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט יחקור את התאבדותו של טופז

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

20.8.2009 / 13:16

בית המשפט אישר לבקשת המשטרה את מינויו של שופט חוקר שיבדוק את נסיבות התאבדותו של טופז. גורם בשב"ס: "התאבדות טופז - מחדל שיש לחקרו"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ )

שופט בית המשפט השלום ברמלה, חגי טרסי, הורה לבקשת המשטרה למנות שופט חוקר לפרשת התאבדותו של דודו טופז הבוקר (חמישי). הבקשה הועברה לבית משפט, ככל הנראה בשל רצונה של המשטרה למנות חוקר חיצוני למקרה במקום שב"ס. השופט יבדוק בין היתר האם ניתן היה למנוע את התאבדותו של טופז.

גורם בשירות בתי הסוהר (שב"ס) מתח הבוקר ביקורת חריפה על כך שהסוהרים לא הצליחו למנוע את התאבדותו של דודו טופז. "מדובר במקרה חמור על גבול המחדל שיש לבחון ולבדוק אותו לעומק והסיק ממנו את כל המסקנות הנדרשות", אמר הגורם.

לדבריו, "לא ברור איך אסיר שגם ניסה להתאבד בעבר וגם היה תחת פיקוח הדוק הצליח לשים קץ לחייו. היו אסירים בתוך התא ואף אחד, כולל הסוהרים לא הצליח להבחין שטופז ניתק את הכבל מהקומקום ותלה את עצמו באמצעותו". עם זאת טען הגורם, כי טופז היה אמור להיות תחת פיקוח מלא של סוהרים מלבד הזמן שהוא מתקלח.

בנוגע לטענת שב"ס כי טופז נבדק כעשר דקות לפני שהתאבד, אמר הגורם, כי "אם אכן עבר בדיקה 10 דקות לפני שהתאבד מדובר בטווח זמן יחסית ארוך. התא נמצא תחת מעקב של שתי מצלמות, כך שגם אם היה טווח זמן בין בדיקה לבדיקה המצלמות היו אמורות לצלם את הנעשה בתא, אולם מישהו ככל הנראה לא הבחין בצג. מטרת המצלמות היא לצלם את הנעשה בתא בזמן אמת מאחר ומדובר בתא של אסירים תחת פיקוח שיכולים להוות סיכון לעצמם".

מותו של טופז נקבע הבוקר לאחר שנמצא בשעה 7:10 כשהוא תלוי סמוך לאזור המקלחת בתאו בבית המעצר ניצן ברמלה. טופז היה בן 63 במותו. על פי הדיווחים, הצליח טופז לכרוך סביב צווארו כבל של קומקום חשמלי, שהיה בתאו המפוקח כל העת על ידי שתי מצלמות ואשר בו שוהים גם מספר אסירים נוספים.

צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו בתום 30 דקות של ניסיונות החייאה. בשירות בתי הסוהר מציינים כי עשר דקות לפני שתלה את עצמו דיבר טופז עם הסוהרים שנכנסו לתאו. נציב שב"ס מינה ועדה מיוחדת לבחינת נסיבות האירוע החמור. הודעה נמסרה למשפחתו של טופז, לאחר שכבר דווחו פרטי המקרה באמצעי התקשורת.

"עשינו כמיטב יכולתנו"

גונדר נזים סביתי, מפקד מחוז מרכז בשב"ס, אמר הבוקר בראיון לוואלה! חדשות בעקבות התאבדותו של טופז כי "מדובר באירוע מאוד מצער. יחד עם זאת אני חושב שבשב"ס ובבית מעצר ניצן עשינו כמיטב יכולתנו כדי למנוע את האירוע". סביתי הוסיף כי "הבוקר דווח לי כי טופז ניסה להתאבד. העירו אותו בפעם השנייה בסביבות השעה 7:00 כדי שיקבל טיפול רפואי, לאחר שהתעורר כרגיל למסדר הבוקר וחזר לישון. הוא קם, ביקש להיכנס למקלחת, וזה כמובן לגיטימי שמישהו ייכנס למקלחת בבוקר. כנראה גמלה ההחלטה בליבו להתאבד".

סביתי סיפר כי "מניסיון העבר, כל אדם שרוצה להתאבד יעשה את כל הניסיונות וקורה שגם מצליחים. השקענו בשנים האחרונים המון אמצעים במיגון תאים ובמצלמות. במקלחות אנחנו לא מחזיקים מצלמות מצנעת הפרט. עובדת סוציאלית שוחחה עם טופז רק אתמול בערב ולא גילתה שום סימנים שמחייבים השגחה מעבר להשגחה הזו. הוא היה בתא עם עוד חמישה אסירים ושתי מצלמות שפתוחות עליו 24 שעות. המקלחת גם היא נקייה למעט שני ברזים בגובה של מטר.

סביתי הוסיף כי "בבתי הסוהר בארץ יש מאות אסירים בהשגחה. רק ביחידות מחוז מרכז יש כ-900 אסירים שאנחנו משגיחים עליהם. אני מנוע מלדבר על מסקנות כל עוד ועדת הבדיקה לא סיימה את בדיקתה. עשינו כל שניתן בכלים העומדים לרשותנו למנוע אירוע כזה".

(עדכון ראשון: 09:37)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully