וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שיידה אבנים והוכה ע"י שוטר יפוצה

גלעד גרוסמן

18.8.2009 / 17:32

הצעיר נעצר כאשר יידה אבנים במזרח ירושלים והוכה על ידי שוטרי מג"ב. השופטת קבעה כי הצעיר יקבל פיצוי בסכום של כחצי מיליון שקל על סבל ועל הפסד השתכרות עתידי

בית משפט השלום בירושלים הורה אתמול (שני) למדינה לפצות צעיר ממזרח העיר בכחצי מיליון שקל, לאחר שהוכה על ידי שוטר מג"ב כשהיה בן 15. באוגוסט 2001 נעצר ר' לאחר שיידה אבנים לעבר מכוניות חולפות סמוך למחנה הפליטים שועפט. בתביעה שהגיש באמצעות עורכי דינו עמוס ואיתי גבעון, טען שהותקף בעת מעצרו, וכי למרות שהתלונן על כאבי ראש לא קיבל טיפול רפואי. בדיעבד התברר שהוא סובל מדימום בראשו ונאלץ לעבור ניתוח. עוד טען ר' שנגרמה לו נכות בעקבות הפגיעה.

בעדותו, סיפר הצעיר שלאחר שנעצר וכבר היה בידי השוטרים, הוכה בראשו באמצעות קת רובה. לאחר מכן מסר הצעיר גרסאות שונות לאירוע. השוטרים שהיו מעורבים במעצר הכחישו שהיכו את התובע, וטענו שלכל היותר השתמשו בכוח סביר כדי לעצור אותו. אולם גם העדויות שלהם לא היו אחידות.

השופטת עירית כהן קבעה בפסק הדין כי העובדה שהתלונן על התקיפה בזמן אמת, יחד עם הסתירות בעדויות השוטרים וקביעת המומחים לפיה סביר להניח שהדימום ממנו סבל נגרם כתוצאה מחבלה בראשו, "תומכים בטענת התובע לפיה הוכה במהלך מעצרו".

אולם, השופטת דחתה את הטענה שר' לא זכה לטיפול רפואי הולם. לדבריה, לא ניתן לקבוע שהיתה התרשלות על סמך גרסאותיו השונות, שסותרות את הרישום בבית הסוהר. השופטת הורתה לפצות אותו ב-100 אלף שקל בגין כאב וסבל, ו-344 אלף שקל נוספים בגין הפסד השתכרות עתידי, לאחר שנפסקה לו נכות בגובה 15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully