וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: "כן קיימתי יחסים עם לווינסקי"

טלי גולדשטין

17.8.2009 / 10:04

נשיא ארה"ב ביל קלינטון מודה ברומן, סגנו של היטלר נמצא מת בכלא, רעידת אדמה קטלנית בטורקיה ומבט על האוקיינוס האטלנטי מתוך כדור פורח

1998 – נשיא ארצות הברית ביל קלינטון הודה ברומן שניהל עם המתמחה לשעבר מוניקה לווינסקי לאחר חודשים אורכים של הכחשות. בנאום טלוויזיוני לאומה, אמר קלינטון לעם האמריקאי כי הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו. ב-12 באפריל 1999 הפך נשיא ארצות הברית ביל קלינטון לנשיא הראשון במדינה שהואשם בביזיון בית המשפט. זאת כמובן על רקע עדותו השקרית במכוון בנוגע למערכת יחסיו עם מוניקה לווינסקי.

ב-19 בדצמבר 2008 צוין עשור למשפט ההדחה של קלינטון, שהסתבך בשערוריית המין המפורסמת עם מוניקה לווינסקי. הדיון במשפט ההדחה של הנשיא קלינטון החל ב-18 בדצמבר 1998. השערורייה כיכבה בכותרות תקופה ארוכה ומשכה את תשומת לב העולם כולו.

קנת סטאר, התובע שניהל את משפט הדחת הנשיא קלינטון בעקבות פרשת לווינסקי, החזיק בבעלותו את השמלה הכחולה הידועה לשמצה עם כתם מנוזל הזרע של קלינטון. כתב האישום שגיבש סטאר נגד הנשיא היה בן 58 עמודים. בתחילה הכחיש קלינטון, תחת שבועה, כל מגע מיני עם לוינסקי. בשידור המפורסם מהבית הלבן, אמר קלינטון את אחד המשפטים שנכנסו מאז לדפי ההיסטוריה: "לא קיימתי יחסי מין עם האישה הזו, גברת לווינסקי". תחת הלחץ של סטאר, הודה קלינטון שהטעה את העם האמריקני ושיחסיו עם לוינסקי היו "בלתי הולמים". הוא הכחיש שנתן עדות שקר מפני שלפי דעתו, מין אורלי איננו מגע מיני.

עדות השקר של קלינטון הביאה לפתיחת משפט הדחה נגדו בקונגרס. בית הנבחרים קיים כמה דיונים, שהפכו לזירת התגוששות בין הדמוקרטים לבין הרפובליקנים. ב-19 בדצמבר 1998 החליט בית הנבחרים ברוב של 221 מול 212 להדיח את קלינטון, שהפך לנשיא השני בהיסטוריה שהוחלט על הדחתו אחרי אנדרו ג'ונסון ב-1868.

מוניקה לווינסקי, יהודיה-אמריקאית שאפתנית, עבדה בבית הלבן בתור מתמחה בזמן הכהונה הראשונה של קלינטון. במהלך תקופה זו, היא ניהלה רומן קצרצר עם הנשיא. לווינסקי אף הודתה שהם ביצעו מין אורלי בחדר הסגלגל. הודאה זו הובילה לניסיון הדחתו של מנהיג העולם החופשי באשמת עדות שקר ושיבוש הליכי משפט בנוגע לפרשה. עם זאת, ב-12 בפברואר 1999, זיכה הסנאט את קלינטון ברוב של 55-45.

קצרצרים

1987 - רודולף הס, יד ימינו של אדולף היטלר בתחילת מלחמת העולם השניה, נמצא מת. גופתו של הס בן ה-93 נמצאה בכלא ספנדאו שבמערב ברלין, בו הוחזק הס מאז הרשעתו ב-1946 במהלך משפטי נירנברג. רודולף פרנץ פרדיננד הס שימש כמפקד מחנה ההשמדה אושוויץ והיה אחראי למות מיליוני יהודים ואחרים במהלך השואה. הס, שהתקבל ב-1933 כחבר באס.אס., הוצב במחנה הריכוז דכאו בתפקיד "מפקד בלוק". ב-1938 קודם והועבר למחנה זקסנהאוזן וב-1940 קיבל את הפיקוד על אושוויץ, שם ארגן הס את המחנה והכינו לקראת תפקידו ב"פתרון הסופי של שאלת היהודים".

1999 – רעידת אדמה קטלנית פקדה את טורקיה. לפחות 17 אלף בני אדם מתו ברעש בעיר איזמיט, שעוצמתו נמדדה על 6.7 בסולם ריכטר. תושבים רבים ישנו בעת הרעש, ולפיכך לא היתה להם הזדמנות להימלט בזמן. שלושה חודשים לאחר מכן, רעידת אדמה נוספת פקדה את האזור וגבתה חיי 550 בני אדם.

1978 – שלושה אמריקאים הצליחו לחצות את האוקיינוס האטלנטי בכדור פורח. בן אברוזו, לארי ניומן ומקס אנדסון השלימו את המסע ממדינת מיין שבארצות הברית ועד צרפת בשישה ימים. לפני הצלחת צוות "דאבל איגל 2", נעשו 18 ניסיונות כושלים לחצות את האוקיינוס בכדורים פורחים ושבעה בני אדם נהרגו.

באו לעולם

סמואל גולדווין (1879-1974) - מפיק סרטי הקולנוע בהוליווד. מילא תפקיד משמעותי בהתהוותם של שני גדולי אולפני הסרטים בהוליווד: פרמאונט ומטרו גולדווין מאייר

טד יוז (1930-1998 ) – משורר בריטי ובעלה של הסופרת האמריקאית שהתאבדה סילביה פלאת'

ו.ס. נאיפול (1932 - ) – סופר מטרינידד. חתן פרס נובל לספרות לשנת 2001

רוברט דה נירו (1943 - ) – שחקן קולנוע אמריקאי זוכה פרס האוסקר, מגדולי שחקני הקולנוע בכל הזמנים

שון פן (1960 - ) – שחקן ובמאי אמריקאי

הלכו לעולמם

איירה גרשווין (1896-1983) - פזמונאי יהודי אמריקאי שעבודתו המוכרת ביותר היא בכתיבת מילים ללחנים של אחיו ג'ורג' גרשווין. עבודתם המשותפת של האחים ייצרה כמה מהקטעים המנוגנים ביותר במאה ה-20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully