וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "מקבץ מקרי רצח עם רקע שונה"

איילה חננאל

15.8.2009 / 16:45

מפכ"ל המשטרה דודי כהן התייחס לשרשרת מקרי הרצח בשבוע האחרון והבהיר כי "החקירות יקבלו את מלוא תשומת הלב, האמצעים והכלים העומדים לרשותנו"

"חקירות מעשי הרצח והאלימות האכזריים מהימים האחרונים יקבלו את מלוא תשומת הלב, האמצעים והכלים העומדים לרשותנו במטרה להעמיד את החשודים לדין", כך אמר היום (שבת) מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, בהתייחסו למקרה הרצח האחרון, בו נרצח ליאונרד אריק קרפ אמש בחוף תל ברוך בתל אביב.

כהן הוסיף כי "מדובר במקבץ מקרים בעלי רקע ונסיבות שונים. השוטרים והלוחמים עושים לילות כימים במשמרות ממושכות כדי להפגין נוכחות ובולטות והחוקרים עושים מלאכתם שעות ארוכות בחדרי החקירות. החקירות הוטלו על היחידה הארצית לה"ב 433 והיחידות המרכזיות במחוזות והופקדו בידי מיטב החוקרים".

כהן ציין כי "יחד עם זאת, יש לזכור כי המאבק השלם בפשיעה על גווניה הינו פרי מאמץ משולב וכולל ברמה הלאומית התובע משאבים רבים ומגוונים".

במשטרה מתחזקת ההערכה כי הלינץ' בקרפ אירע על רקע פלילי ולא לאומני. הגופה אותרה הבוקר בעקבות דיווחים שהגיעו למשטרה לפיהם הלילה, סמוך לחצות, הותקפו בני זוג כבני 60 ששהו בחוף תל ברוך בתל אביב עם בתם בת ה- 25 על ידי מספר חשודים. החשודים תועדו על ידי מצלמת אבטחה ובאמצעות איכון סלולרי, אותרו ביער החורשים ונעצרו. בנוסף עולה כי אזרחים נוספים ששהו בחוף היו עדי ראייה למקרה אך ככל הנראה פחדו להתערב ולסייע. יש לציין כי רוב החשודים עדיין לא מודים במיוחס להם. עם זאת, אחת החשודות, בת 17 מפתח תקווה, הובאה למקום האירוע ושחזרה את אירועי הלילה.

מחקירת האירוע עולה שהמשפחה יצאה להליכה לילית לאורך טיילת חוף תל ברוך. כשהגיעו לאמצע הטיילת, סמוך למעגן תחנת הכח רידינג, התיישבו על ספסל במקום. סמוך להם ישבו שבעה צעירים שהיו ככל הנראה שרויים בגילופין. על פי החשד, החבורה החלה להתנכל למשפחה על רקע מה שהוגדר על ידי סגן מפקד מרחב ירקון ניצב דוד גז "כבריונות לשמה". הדין והדברים בין התוקפים למשפחה החל כאשר התוקפים העירו הערה בנוגע לבתו של הנרצח, והוא השיב להם. אז תקפו החשודים את הנרצח ואת המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully