וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63% מהמפונים מעזה לא החלו לבנות בית

9.8.2009 / 15:01

לפי נתונים שהוצגו בממשלה, רק 518 מתוך 1,400 המשפחות שזכאיות לדיור, החלו לבנות את מגורי הקבע שלהם. נתניהו: "לא ניצור מפונים חדשים"

ארבע שנים חלפו מאז ההתנתקות מרצועת עזה, אך רק כ-37%מהמשפחות הזכאיות לדיור החלו לבנות את בתי הקבע שלהן: מנתונים שהוצגו היום (ראשון) בישיבת הממשלה עולה, כי מתוך 1,400 משפחות, רק 250 החלו לבנות את בתי הקבע. בנוסף, עוד 268 בחרו בפתרון עצמאי. לפיכך, החליטה הממשלה להאריך בשנה נוספת את פעילות מנהלת סל"ע, הגוף המסייע למפוני עזה וצפון השומרון. זאת בעלות של 20 מיליון שקל.

לפי הנתונים שהציגה המנהלת, 7.1 מיליארד שקל שהוצאו עד כה נחלקים באופן הבא: פיצויים ישירים בגובה 4.8 מליארד שקל, 890 מיליון שקל עלות בתי המלון והאתרים הזמניים, חצי מיליון שקל על טיפול בחברה ורווחה ו-900 מיליון שקל העלות הצפויה למימוש הסכמי העתקה. החישוב לא כולל את עלויות משרד הביטחון, רכישה והקצאת קרקעות. הפיצוי הממוצע למשפחה שהיתה לה בעלות על הבית עם ותק של יותר משש שנים מגיע לכ- 1.7 מליון שקל. ואילו דיירים שגרו בשכירות והיה להם ותק של יותר מ-3 שנים יקבלו פיצוי בגובה 160 אלף שקל.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנתקות. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "הפינוי החד-צדדי מרצועת עזה לא הביא שלום, ולא ביטחון. עזה הפכה בסיס של חמאס בשליטה אירנית. לא נחזור על הטעות הזו. לא ניצור מפונים חדשים".

באשר למצב המפונים אמר ראש הממשלה, כי "אנחנו מצווים לעשות פעולות בזמן הקרוב ולהשלים את הטיפול באחינו, על פי התחייבות ממשלות ישראל, ולתקן את הריסות חייהם על ידי שיקום כלכלי וחברתי ושיקום בכל המובן של המילה. עכשיו ולא לאחר מכן".

יו"ר ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף, השר פרופ' דניאל הרשקוביץ אמר בישיבה כי "סבלם של מפוני גוש קטיף נמשך עד היום והוא אות קלון על מצחה של מדינת ישראל. אני רואה אתגר גדול במציאת פתרונות מקיפים ומהירים שיביאו לצמצום הטרגדיה. תפיסת העולם בטיפול בעקורים היתה עד כה שגויה מן היסוד. לו היה 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ולו כל הסכומים שהוצאו עד עתה היו מחולקים מלכתחילה בין המתיישבים - כמעט כל הבעיות היו נפתרות תוך חצי שנה".

בנוגע למו"מ עם הפלסטינים הבהיר נתניהו, כי "אנחנו רוצים בהסכם דו-צדדי שיכיל הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית והסדרי ביטחון שניתן להבטיח את קיומם ואכיפתם, אם אכן תהיה תפנית לשלום עם הפרטנרים המתונים יותר ברשות. נעמוד על דרישותינו לפירוז ולהכרה במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully