וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חניכי קורס טייס מכירים המיונים מראש"

יהושע בריינר

4.8.2009 / 6:32

בבית הספר לטיסה לא מרוצים: קורסי ההכנה השונים באזרחות מגלים את כל הסודות למועמדים. "זה דבר שמאיים על המיון". והמועמדים? הם בעננים

בית הספר לטיסה של חיל האוויר יוצא הבוקר (שלישי) נגד חוגי "הכנה לגיבוש" שעוברים מתגייסים רבים המעוניינים לצלוח את קורס הטיס היוקרתי. לדברי קצין בכיר, בעקבות חוגי ההכנה האלה, מגיעים המועמדים לגיבוש כשהם מכירים את כל התרגילים בו.

"זה דבר שמאיים על המיון", אמר בכיר בבית הספר לטיסה, "אסור לנו לטעות במיונים הללו. הגענו למצב שהנוער שמגיע מכיר מראש את התרגילים, ויודע בדיוק באיזה שלב יתבצע מהלך כלשהו". האצבע המאשימה של הקצין הבכיר מופנית בעיקר לעברו של מי שמוגדר כ'גורו' של ההכנות לגיבושי יחידות מובחרות: יובל עילם, בעל מרכז חינוכי המכין נערים לקראת הגיוס לצה"ל.

לדברי הבכיר, עילם מתחקר כל גיבוש שנעשה, ומכין על ידי כך את חניכיו לקראת המיון הבא. בעקבות כך, הוחלט בבסיס חצרים לשנות את סדרי התרגילים ולהפתיע את אלו המועמדים באימונים שונים מאלו שהוכנו אליהם. "אנחנו רואים עליהם שברגע שאנחנו מבצעים תרגיל אליו לא הכינו אותם בהכנות לגיבוש, הם נכנסים ללחץ".

עילם עצמו הופתע מההתקפה נגדו. "אני כבר רגיל לשמוע לאורך השנים טענות מופרכות נגדי, ולצערי אנחנו חיים במדינה שבה תמיד יהיו כאלה שלא יודעים לפרגן", הוא אומר לוואלה! חדשות. "מה שאני עושה מהווה תרומה אדירה לצה"ל ולחיל האוויר. כשאני התגייסתי איש לא הכין אותי או נתן לי כלים לקראת הצבא. את מה שאני לא קיבלתי אני נותן היום לנוער. אני בכלל לא מכיר את התרגילים שעושים בגיבוש לקורס טיס ולהגיד שאני מכין אותם ספציפית לתרגילים, זה פשוט לא נכון. הרי היום כל מי שמסיים את הגיבוש רץ לאינטרנט לספר מה היה, וכל קיבוצניק מספר במשק איך מפרקים נשק. הטענות האלה הן אבסורדיות".

בכדי להוכיח את דבריו, מציג עילם תעודת הוקרה שקיבל על תרומתו רק לאחרונה ממפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן. "137 בוגרים שלי הם היום אנשי צוות אוויר", הוא אומר, "וגם אם מישהו רימה במיונים, בטווח הארוך יעלו עליו. אבל אם זה מה שבית הספר לטיסה היה צריך כדי לשנות את הגיבושים, אז באמת הגיע הזמן. בכל מקרה, רק מי שטוב צריך להתקבל, וגם אם הייתי יודע את התרגילים לא הייתי מספר אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully