וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: הומו בראש הכנסייה

טלי גולדשטין

3.8.2009 / 8:15

וגם: בבריטניה הגיעה ההתחממות הגלובלית לשיאה, ליגת ה-NBA נוסדה בניו יורק, היהודים מגורשים מספרד ומתחילה המלחמה שאמורה הייתה לשים קץ לכל המלחמות

2003 - בפעם הראשונה בהיסטוריה הכנסייה האנגליקנית בארצות הברית אישרה את מינויו של בישוף שהוא הומוסקסואל מוצהר. מינויו של הכומר ג'ין רובינסון מניו המפשייר אושר ברוב קולות על ידי מועצת הסגנים של הכנסייה האפיסקופלית, המורכבת מאנשי דת והדיוטות.

ההחלטה על המינוי גררה אחריה תגובות זועמות מצד הציבור השמרני ומנהיגי דת בארה"ב ובעולם כולו. כמה מהם איימו לעזוב את הכנסייה ולהצטרף לפלג עריק. הכומר רובינסון קרא לאיחוד בכנסייה. "אני חושב שאני יכול לעשות הרבה יותר עבור הציבור ההומו-לסבי בכנסייה על ידי כך שאהיה כומר טוב ולא כומר הומוסקסואל". רובינסון עצמו חי עם בן זוג במשך 14 שנים והוא אב גרוש לשני ילדים.

מנהיגי הכנסייה האנגליקנית בבריטניה דרשו מהארכיבישוף מקנטרברי, הדוקטור רואן וויליאמס, לקבוע כי בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת "הכנסייה האפיסקופלית בארה"ב אינה מהווה יותר חלק מהקהילה האנגליקנית". אך דובר הכנסייה של אנגליה אמר כי המינוי הינו עניין פנימי של הכנסייה בארה"ב.

ההצבעה על המינוי של הכומר רובינסון נדחתה במשך מספר ימים לאחר שצצו האשמות נגדו בגין התנהגות בלתי ראויה. ההאשמות בוטלו וב-5 באוגוסט אושרה ההחלטה באופן סופי ברוב של שני שליש. ג'ין רובינסון קודש על ידי הכנסייה בנובמבר 2003 ונכנס לתפקידו במרץ 2004.

קצרצרים

1492 - במאה ה-13 נכבשה ספרד מחדש על ידי הנוצרים מידי המוסלמים, ובמאה ה-14 החלו רדיפות נגד היהודים. אלו התבטאו, בין היתר, בפעולות האינקוויזיציה, שתבעה מהיהודים להתנצר ובעיקר רדפה את האנוסים - אלו שהתנצרו לכאורה, אך המשיכו לקיים בסתר את מצוות היהדות. שיא הרדיפות היה בגירוש למעלה ממאה אלף יהודי ספרד ב-1492 בהוראות המלך פרדיננד והמלכה איזבלה.

1783 – הר הגעש אסאמה, הממוקם באי הונשו שביפן, התפרץ. 35 אלף בני אדם נהרגו ונזק גדול נגרם. הרעב ששרר באזור הוחמר אף יותר בעקבות ההתפרצות הוולקנית, שנמשכה 15 שעות.

1914 – גרמניה הצהירה על מלחמה נגד צרפת ומלחמת העולם הראשונה החלה. מעל ל-15 מיליון בני אדם נהרגו ב"מלחמה הגדולה", נתון שהפך את מלחמת העולם הראשונה לאחת מהקטלניות בהיסטוריה. המלחמה הסתיימה ב-11 בנובמבר 1918, ב-11 בבוקר.

1936 – האצן ג'יימס קליבנד, הלוא הוא ג'סי אוונס, הביס את ראלף מטקאלף בריצת 100 מטר באולימפיאדת ברלין וזכה במדליית הזהב. אוונס היה האתלט הראשון אי פעם לזכות בארבע מדליות זהב באולימפיאדה אחת. השתתפותו של אוונס האפרו-אמריקאי באולימפיאדה, יחד עם ספורטאים שחורים אחרים מארה"ב, עוררה את זעמו של קנצלר גרמניה הנאצי אדולף היטלר, אך הוא לא מנע את השתתפותם.

1949 – איגוד הכדורסל הלאומי, ה-NBA, נוסד בעיר ניו יורק. בליגה משחקים בכירי הכדורסלנים בעולם והיא נחשבת לליגת הכדורסל הטובה בעולם. ה-NBA נקראה בתחילה BAA – איגוד הכדורסל של אמריקה. ב-1949 התאחדה ה-BAA עם הליגה היריבה ה-NBL והליגה המאוחדת נקראה NBA. בעונה הראשונה לאחר האיחוד זכתה באליפות קבוצת מיניאפוליס לייקרס (שהפכה ברבות הימים ללוס אנג'לס לייקרס).

1990 – הטמפרטורות בבריטניה הגיעו לשיא של 37.1 מעלות צלזיוס – מעלה אחת מעל השיא הקודם שנרשם ב-1911. עם זאת, עם ההאצה של ההתחממות הגלובלית, גם שיא זה נשבר. ב-10 באוגוסט 2003 נרשמו 37.9 מעלות צלזיוס בנמל התעופה היתרו ואחר כך טמפרטורות של 38.1 מעלות צלזיוס במחוז קנט. החזאים צופים כי במהלך 80 השנים הבאות יגיעו הטמפרטורות ל-40 מעלות צלזיוס בבריטניה.

באו לעולם

לאון יוריס (1924-2003) - סופר יהודי אמריקאי, "אקסודוס"

מרטין שין (1940 - ) – שחקן אמריקאי. זוכה פרסי אמי וגלובוס הזהב. כוכב הסדרה "הבית הלבן"

מרתה סטיוארט (1941- ) - יזמית, אשת עסקים אמריקאית ו"גורו" סגנון חיים וניהול משק הבית בארה"ב. סטיוארט הואשמה בשימוש בלתי חוקי במידע פנימי בבורסה והועמדה לדין. היא נשפטה למאסר של חמישה חודשים ולקנס בסך 30 אלף דולרים.

הלכו לעולמם

קולט (1873-1954) - שם העט של הסופרת הצרפתייה סידוני-גבריאל קולט. כתבה בין היתר את הנובלה "ג'יג'י", שעובדה למחזה בברודווי ולסרט קולנוע

אנרי קרטייה-ברסון (1908 – 2004) - צלם צרפתי, בעל השפעה רבה על האסתטיקה של הצילום במאה ה-20

  • עוד באותו נושא:
  • היום לפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully