וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישור מאגר ביומטרי - יום שחור לאזרחים"

28.7.2009 / 14:51

הכנסת צפויה להצביע השבוע על החוק הביומטרי, לאחר שאושר היום לקריאה שנייה ושלישית. ח"כ ניצן הורוביץ: "זו פגיעה בזכויות הפרט". השר איתן: "המאבק לא הסתיים"

חוק המאגר הביומטרי ממשיך את דרכו לאישורו הסופי בכנסת. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאות שנייה ושלישית את "החוק הביומטרי". לפי הצעת החוק, עליה תצביע מליאת הכנסת, "כל תעודות הזהות והדרכונים של אזרחי המדינה ישודרגו ל'תעודות חכמות' שיכילו שבב אלקטרוני.

השר מיכאל איתן (ליכוד) מסר בתגובה כי, "השר אלי ישי הבטיח לי שבמסגרת התקנות שיתקין תהיה הפרדה בין המאגרים בין משרד הפנים למשרד המשפטים וכי עוד בטרם הפעלה מעשית של החוק יערכו דיונים בכל ההיבטים שעלו גם במהלך החקיקה הראשית וייבחנו כל אמצעי האבטחה הנדרשים".

עוד אמר איתן, כי "עדיף שהמאגר הביומטרי לא יוקם כלל, וטוב היה אילו כל האמצעים עליהם מדבר השר ישי היו באים לידי ביטוי בחקיקה כפי שהסכים לכך אתמול. הרע במיעוטו אלה ההבטחות בעל פה שניתנו, לפיהן ייערך דיון מחודש בזמן התקנת התקנות. החקיקה אינה מהלך בלתי הפיך, המאבק לא הסתיים".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מתח ביקורת חריפה על הצעת החוק ועל אופן אישורה בוועדה. לדבריו, "החוק הביומטרי אושר בהליך מעוות, דורסני וחפוז, הפוגע בשמה של הכנסת. זה יום שחור לזכויות הפרט בישראל".

לאחר שיאושר החוק, יוקם בישראל מאגר ממוחשב שיכלול את טביעות אצבעותיהם ותווי פניהם של כלל אזרחי המדינה. באמצעות כך יונפקו תעודות זהות "חכמות", אשר יכילו אמצעי זיהוי ביומטרי, שיהפכו אותן לאמינות יותר בהשוואה לתעודות הנוכחיות. בין השאר הן יוכלו למנוע התחזות והוצאת תעודות כפולות.

הסעיף שעומד במרכז המחלוקת סביב החוק נוגע להקמת מאגר מידע שיכיל את המידע הביומטרי לצד פרטי הזהות של כל האזרחים. מתנגדי החוק טוענים כי על-מנת שתעודת הזהות תכיל אמצעי זיהוי ביומטרי ומטרת החוק תושג, אין כלל צורך להקים מאגר, ומדגישים שאף מדינה בעולם המערבי אינה מחזיקה במאגר שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully