וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוששים מגל אנטישמיות עקב מעצר הרבנים"

איילה חננאל

24.7.2009 / 12:39

גורמים בקהילה הסורית-חלבית בניו יורק ובניו ג'רזי הביעו זעזוע מפרשת הסחר באיברים והלבנת ההון שבמסגרתה נעצרו גם פוליטיקאים. "מוסיף לדימוי הידוע של היהודי המנצל והחמדן"

"שוב זה נראה כאילו היהודי הרע מתעלק על האמריקאי וגונב ממנו", אמרו לוואלה! חדשות גורמים בקהילה היהודית הסורית-חלבית בברוקלין שבניו יורק ובדיל שבניו ג'רזי, בעקבות פרשת השחיתות והסחר באיברים שבמסגרתה נעצרו רבנים חשובים בקהילה ופוליטיקאים.

בסך הכל נעצרו עד כה בפרשת השחיתות הגדולה בניו ג'רזי 44 חשודים, בהם הרבנים לוי יצחק רונזבאום ושאול קסין שחשודים בסחר בלתי חוקי באיברים, בעיקר כליות, שהגיעו מישראל. בעצורים הנוספים גם ראש העיר הטרי הובוקן פיטר קמראנו, ראש העיר סקאוקוס דניס אלוול, חבר בית המחוקקים דניאל ואן פלט שחשוד בקבלת שוחד, וסגנית ראש העיר ניו ג'רזי לאונה בלדיני. חלק מהעצורים חשודים גם בהלבנת הון ובמכירת מוצרי יוקרה מזויפים, כגון תיקי פראדה וגוצ'י.

רבים בקהילה היהודית העשירה הוכו בתדהמה לנוכח הפרשה המסתעפת. "אין אפילו צידוק מוסרי שאפשר לתת לפרשה בסדר גודל כזה שמערבת גם כנראה הלבנת כספים דרך עמותות צדקה", אמרו גורמים בקהילה שניסו לשווא למצוא צידוק כלשהו להתנהלות הרבנים, "זה מריח יותר מתאוות בצע מאשר מניע נעלה כמו השגת תרומות איברים להצלת חיים".

החשש הגדול בקרב חברי הקהילה הוא מהתפרצות גל של אנטישמיות. "העובדה שבלב הפרשה עומדים רבנים רק תביא עלינו גל שנאה. רבים מהאמריקאים לא רואים בעין יפה ארגונים שפועלים לטובת הקהילה היהודית וישראל. זה מוסיף לדימוי הידוע של היהודי המנצל והחמדן", אמרו הגורמים. בנוסף עולה חשש לפגיעה בתרומות שמגייסות עמותות שונות: "סיפור כזה יכול לתת להם הצדקה או סיבה לנסות למנוע את אותן התרמות בטענה שהן כלל לא משמשות למטרה המוצהרת. זה עלול להרוס את מפעלי ההתרמה שהקמנו פה".

"הדבר עלול להוביל לפגיעה נוספת בעסקים לאחר המשבר הכלכלי", אמרו הגורמים."זה גורם לקהילה היהודית לראות כמי שאוחזת בידיה ממון רב שהשיגה באמצעות השחתת המערכת הפוליטית בארה"ב".

ואילו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) קרא היום ליהודי ארצות הברית לעלות במהירות לישראל בעקבות פרשת הסחר באיברים. לדברי בן ארי, "מדובר בהצגה תקשורתית גדולה. המגמה היא להשחיר ולכרוך עבריינים עם רבנים חשובים. טעה מי שחשב שהאנטישמיות של שלטון אובמה תיעצר בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully