וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Israel katz נשאר ישראל כץ

תום גולדהנד

14.7.2009 / 11:32

שר התחבורה מצא את הסוגיה הפוליטית היחידה במשרדו. תום גולדהנד חושב שבמקום להילחם בתעתיק העברי/ערבי בשלטי הדרכים צריך כץ להתגייס למלחמה בקטל בדרכים

עברי דבר עברית הייתה הדרישה בזמן העליות לארץ ישראל. כור ההיתוך בארץ היה בעיצומו, הגלותיות הושלכה מאחורי כתפינו והצבר נולד. שפת אמנו - יידיש, ערבית, ספרדית, רוסית, לאדינו, גרמנית או שפות זרות אחרות, שרק לכלכו את טוהר השפה העברית, נזרקו לפח האשפה.

עשרות שנים עברו מאז, השפה העברית קמה לתחייה וכעת מסתבר שלאליעזר בן יהודה יש יורש מרשים, שמנסה להחדיר את השפה העברית גם לתחומים שמעולם לא שרתה בהם - לא רק עברים ידברו עברית, בקרוב גם תיירים מאירופה ילמדו עברית, וגם ערביי ישראל, שאמנם רובם מכירים את השפה העברית, יכירו אותה עוד יותר מקרוב.

אביר השפה העברית על הסוס הלבן הוא לא אחר מאשר שר התחבורה ישראל כץ. פתאום קם לו כץ בבוקר ומחליט שהוא עם ומתחיל ללכת. השר כץ הולך לו בעקבות השלטים בכבישים ומשהו שם מפריע לו, זה לא הצבע הירוק או הגודל של השלט אלא דווקא התעתיק, המילים שמכוונות את הרכב ואת התודעה לעבר ערי ישראל. שר התחבורה רקם תוכנית מבריקה לשנות את כל השלטים בישראל לתעתיק העברי, לא עוד Jerusalem, מעתה התיירים יצטרכו ללמוד להגות Yerushalaim, במבטא אשכנזי או ספרדי, במלעיל או במלרע אך בעברית רבותי, בעברית!!!.

לא מדובר בניסיון להחזיר לצרפתים הערלים הללו שרק ניסיון לקרוא ולבטא את השלטים בשדרות השאנז' אליזה (Champs-Élysées) בתעתיק הצרפתי המנוול גורם לכל ישראלי לשבור שיניים.

תוכנית המחיקון של השר כץ

לא מדובר גם, כפי שהצעתי קודם, ברצון ללמד את הגויים קצת שפת קודש, מסתבר ששר התחבורה פועל למנוע השתלטות עוינת על ערי ישראל ולא של תיירים חלילה, אלא של ערביי ישראל. למנוע את השתלטות השפה הערבית והאנגלית, שלמרבה ההפתעה הן עדיין שפות רשמיות בישראל (חכו עד שכץ יתמנה לראשות הממשלה וגם זה ישתנה).

המטרה הרשמית של המהלך היא להחליף את הביטוי "אל-קודס" בכל השלטים ולהעלימם, אפילו כץ עצמו מודה שנחלץ להצלת הבירה היהודית "אם מישהו רוצה באמצעות שלט הכוונה להפוך את ירושלים היהודית לאל קודס הפלסטינית, זה לא יקרה בממשלה הזאת ולא אצל השר הזה" .

וכשיצאו מפיו של השר כץ המילים הללו הבנתי שראשות משרד התחבורה אינה הכובע היחידי אותו עוטה השר כץ, הכובע הראשי שמעטר את ראשו הוא של פעיל ליכוד שחייב להוכיח לקהל בוחריו עד כמה הוא נלחם למען ארץ ישראל. למען ההגינות זה באמת די קשה לחשוב על תוכנית פוליטית בתוך משרד התחבורה ויש להוריד בפני השר כץ את הכובע על כך שהצליח בגדול.

אם תוכנית המחיקון של השר כץ אכן תצלח, אני מאמין ומקווה שהממשלה בישראל תמציא בכהונתה הבאה את האנטי מחיקון, אל קודס תישאר אל קודס, ירושלים תישאר ירושלים, וJerusalem תישאר Jerusalem, ובא לציון גואל.

נ.ב: בסוף השבוע האחרון נהרגו 7 בני אדם בתאונות דרכים שלושה מתוכם בני נוער. המלחמה שלך השר כץ צריכה להיות נגד הקטל בכבישים ולא נגד השלטים, גם אם המלחמה הזו הרבה פחות פופולרית ולא מייצרת כותרות בעיתונים.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully