וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האכזבה: יואב גלנט נשאר בצה"ל

12.7.2009 / 17:58

אלוף פיקוד הדרום נועד עם הרמטכ"ל והודיע כי בכוונתו להישאר בתפקידו ולא לפרוש מצה"ל, בעקבות מינויו של בני גנץ לסגנו של אשכנזי

אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט נשאר בתפקידו. כך נקבע היום (ראשון) בתום פגישה קצרה בינו לבין הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שנערכה בלשכת הרמטכ"ל בתל אביב בעקבות בחירתו של בני גנץ לתפקיד סגנו של אשכנזי. אשכנזי הציע לגלנט להישאר בצה"ל ולשמש כמפקד זרוע היבשה או להישאר שנה נוספת בתפקידו כאלוף פיקוד הדרום. גלנט העדיף שלא לעבור מתפקידו ולהישאר שנה נוספת, חמישית במספר, כאלוף הפיקוד הדרומי, עד סבב המינויים הבא, בו ייקבע מי יהיה מחליפו של אשכנזי.

לדברי גורמים צבאיים, אשכנזי העדיף שגלנט יעבור לתפקיד מפקד זרוע היבשה, כדי שישרת בתפקיד אלוף נוסף במטכ"ל. זאת משום שעד כה שימש גלנט בשני תפקידי מטכ"ל בלבד: מזכירו הצבאי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ואלוף פיקוד. לו שימש בתפקיד מטה נוסף, היה גלנט מיגיע לישורת האחרונה בהתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל כשבאמתחתו מספר גדול של תפקידים במטכ"ל. יחד עם זאת, הישארותו של גלנט בצה"ל עלולה ליצור רושם של התקפלות, שכן בעבר דווח כי הוא איים להתפטר אם לא ימונה לסגן הרמטכ"ל.

כעת נראה כי להתמודדות על מקומו של אשכנזי, שעתיד לפרוש בתחילת 2011, יגיעו שני אלופי פיקוד: גלנט, מועמדו המועדף של אשכנזי לתפקיד ואלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט. זאת בנוסף לסגן הנכנס האלוף בני גנץ.

יצוין, כי אלוף פיקוד הדרום היחיד ששירת עד כה בתפקיד יותר מחמש שנים היה סגן שר הביטחון הנוכחי מתן וילנאי, שהיה אלוף בין השנים 1989 עד ל-1994. אלא שלא בטוח שזו הדוגמא שגלנט היה רוצה ללמוד ממנה. וילנאי, כזכור, התמודד מספר שנים לאחר מכן על תפקיד הרמטכ"ל, אולם הפסיד את תואר החייל מספר אחת למתחרהו, שאול מופז.

"מינוי גנץ התקבל בשיקול דעת"

לפני ישיבת הממשלה שנערכה בבאר שבע התייחס שר הביטחון אהוד ברק למינויו של בני גנץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל ואמר כי "זו היתה החלטה שהתקבלה בניקיון דעת ובשיקול דעת, כך שבעתיד יעמדו לרשותנו כמה מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל".

גלנט היה המועמד המועדף על השר ברק לתפקיד הרמטכ"ל והוא דחף למינויו גם לתפקיד סגן הרמטכ"ל. למרות תמיכתו של ברק הוחלט בסוף השבוע למנות את האלוף בני גנץ לתפקיד סגנו של הרמטכ"ל במקומו של הסגן הנוכחי האלוף דן הראל.

לפניות לכתבנו הצבאי - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully