וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רוצחי דפנה כרמון יזכו למשפט חוזר?

עדי שמחוביץ

5.7.2009 / 6:00

כמאל ומוחמד סביחי הורשעו ברצח החיילת דפנה כרמון ב-1982. כעת טוענת הסנגוריה כי יש לה ראיות המצביעות על התנהלות לא חוקית של גורמי החקירה ודורשת משפט חוזר

לבית המשפט העליון תוגש הבוקר (ראשון) בקשה לעריכת משפט חוזר לאחים כמאל סביחי ומוחמד סביחי, שהורשעו ברצח החיילת דפנה כרמון בשנת 1982. זאת בעקבות גילויים חדשים בפרשה. השניים הורשעו בשנת 1987 בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח כרמון יחד עם בן דודם, עאטף סביחי, ואחמד כוזלי.

הארבעה הודו באונס ורצח החיילת כרמון. אלא שגילויים חדשים בפרשה הביאו את הסנגוריה הציבורית להגיש את הבקשה היום לעריכת משפט חוזר. במסיבת עיתונאים שתערוך הסנגוריה הציבורית בשעות הצהריים, יחשפו, לדבריהם, גילויים מפתיעים ומהותיים הנוגעים להרשעה של האחים סביחי.

הסנגוריה טוענת כי יש בידיה ראיות המצביעות על התנהלות פסולה ולא חוקית של גורמי החקירה בפרשה כולל ראיות רבות שלא הוצגו בבית המשפט, או בבקשה קודמת למשפט חוזר שהוגשה לעליון בשנת 1999 ונדחתה. לדברי הסנגוריה הציבורית, הראיות החדשות המצויות בידה, יש בהן כדי לשנות את תוצאות המשפט. עו"ד אפרת פינק, הממונה על תחום המשפטים החוזרים בסנגוריה הציבורית הארצית, שיחד עם צוות של הסנגוריה, הגיעו למסקנה כי יש חשש כבד שנגרם לאחים סביחי עיוות דין חמור ביותר ושהרשעתם התבססה על הודאות ושקרים של שוטרים.

כרמון נראתה לאחרונה ב-11 ביוני 1982 כשיצאה עם חברה מביתה בחיפה, לבקר את הורי חבריהן שהיו בצבא. בשעות הלילה שבה כרמון חזרה לביתה, ומאז נעלמו עקבותיה. כחודש לאחר מכן, מצא רועה צאן את שרידי גופתה סמוך לצומת עוספייה. רק כשנתיים לאחר מכן, בחודש מרץ 1984, אחמד כוזלי, שנעצר על ידי המשטרה בחשד לרצח הילד דני כ"ץ, הציע למשטרה להפוך לעד מדינה בתמורה למידע על רצח החיילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully