וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיש התעורר לחיים לאחר שנקבע מותו

איילה חננאל ונעמה טלמור

2.7.2009 / 9:08

אחרי "תקרית הבננה" המביכה של אתמול, קבע הלילה רופא של מד"א את מותו של קשיש מרמת גן. לאחר כמה דקות התברר כי האיש חי ונושם. מד"א: "הוקמה ועדה לבדיקת המקרה"

קשיש בן 84 המתגורר ברחוב הרוא"ה ברמת גן, "חזר לחיים", וזאת לאחר שרופא של מגן דוד אדום קבע הלילה (חמישי) את מותו. אנשי מד"א שנכנסו לחלון הבית בסיוע שוטרים, גילו כי הקשיש אינו בין החיים. למקום זומן רופא של מד"א שקבע את מותו של הקשיש ואף מילא תעודת פטירה. שוטר סיור של מרחב דן ששהה בדירה, הבחין כי הקשיש החל להזיז את ידו ובבדיקה התברר כי הקשיש חי. אנשי מד"א זומנו שוב לדירה ופינו את הקשיש כשהוא מונשם ובהכרה לבית החולים שיבא בתל השומר.

דובר מגן דוד אדום ירוחם מנדולה מסר בתגובה לתקרית המביכה כי "צוות נט"ן מד"א הוזעק לקשיש כבן 85 לאחר שנמסר שהוא ללא רוח חיים. מאיבחון ראשוני נמצא קשיש השוכב על בטנו כשמסביבו הפרשות מרובות, רימות על גופו, ובדירה היה ריח צחנה וריקבון עז. הקשיש לא זז, לא גילה סימני נשימה, על גופו היו כתמים כחולים הנראים ככתמי מוות ומגע גופו היה קר".

עוד נמסר מדובר מד"א כי "הרופא בשטח החליט כי על פי כל הסימנים הללו כי אכן מדובר במקרה מוות. בהכנות לקראת פינוי הנפטר נצפו בקשיש סימני חיים וצוות הנט"ן הוזעק שוב למקום, טיפל בחולה ופינה אותו לביה"ח במצב קריטי".

הדובר מנדולה ציין כי "בכל מקרה, ובמסגרת הפקת לקחים הוחלט במד"א להקים ועדת בדיקה בדרג בכיר ובהשתתפות רופא בכיר, הפרמדיק הראשי ומפקח מוקדים שתעביר את המלצותיה בתוך מספר ימים. עד קבלת המלצות הועדה הצוות הושעה מכל פעילות רפואית".

טעות נוספת ופחות טרגית של פרמדיקים של מד"א התרחשה אתמול, כשצוותי מד"א הוזעקו לסופרמרקט ברחוב הדר בהרצליה בעקבות קריאה טלפונית, על חשד למציאת עובר מת בתוך שקית. הצוות התקשה לקבוע בוודאות האם מדובר בעובר או בבעל חיים כלשהו, ותוכנה של השקית הועבר לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

צוותי המכון ערכו בדיקות מקיפות בנסיון לקבוע אם ההערכה המזעזעת של צוותי מד"א מדוייקת. כשהתוצאות הבדיקה התבררו, הם הודיעו כי מדובר באזעקת שווא משעשעת: אין מדובר בעובר מת וגם לא בבעל חיים, השקית פשוט הכילה בננה.

  • עוד באותו נושא:
  • מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully