וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים בליכוד לנתניהו: "לא למדינה פלסטינית"

21.6.2009 / 11:51

השרים בני בגין ומשה יעלון הביעו התנגדות למתווה רה"מ למדינה פלסטינית. בגין: "יש לתת למדינה היהודית את הזכות להמשיך בהתיישבות"

עימות ראשון בין שרי הליכוד לראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח ישיבת הממשלה חזר נתניהו על דרישתו למדינה פלסטינית מפורזת. "זה המתווה שייתן תשובה לסכסוך בין העמים. אולם מה שקבעתי בנוגע לפיקוח בינלאומי, לא בא במקום הגדרה עצמית של הפלסטינים".

בתגובה לדברי נתניהו, הביעו השרים משה (בוגי) יעלון ובני בגין התנגדות למתווה נתניהו למדינה פלסטינית. בגין אמר: "אני מתנגד להגדרה של ריבונות זרה. יש לתת למדינה היהודית את הזכות להמשיך בהתיישבות". לדברי השר יעלון, אין כרגע פרטנר להקמת מדינה פלסטינית.

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, אמר כי "הדרישה להכרה בישראל כמדינה יהודית תמנע את 'שיטת הסלמי' של הפלסטינים. ישראל עובדתית היא מדינת העם היהודי אבל הפלסטינים חייבים לקבל זאת אם פניהם לסיום הסכסוך". בעניין ההתנחלויות אמר הרשקוביץ: "הזכות של עם ישראל להתיישב בארצו היא היסטורית ואף ממשלה לא יכולה להפקיע אותה".

לעומתם, שרי העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, בנימין בן אליעזר ואבישי ברוורמן בירכו את נתניהו על עמדתו בנוגע למדינה הפלסטינית העתידית. לדברי ברוורמן, "צריך להמשיך במו"מ המדיני ואסור לעצור אותו".

ביום שישי קרא שר החוץ אביגדור ליברמן לנהל עם הפלסטינים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. לאחר פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בניו יורק אמר ליברמן: "אנחנו חושבים שיש היום סיכוי טוב להתחיל דיאלוג עם הפלסטינים. מה שחשוב זה להתחיל את השיחות ללא תנאים מוקדמים". עוד אמר ליברמן כי ההתנחלויות בגדה המערבית הן לא מכשול לשלום. לדבריו, "לא היה שלום לפני 1967 בתקופה שעוד לא היו התנחלויות, וישראל לא הצליחה להשיג שלום גם לאחר שפינתה התנחלויות בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully