וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד דודו טופז

איילה חננאל ועדי שמחוביץ

18.6.2009 / 11:49

טופז מואשם בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות ובסחיטה באיומים. "אדם מסוכן, אלים וחסר גבולות. תכנן בקפידה את נקמתו בעולם התקשורת רק משום שחש שכוכבו דעך"

יהונתן אופק

(צילום: יהונתן אופק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כתב אישום הוגש בצהרים (חמישי) נגד "הראשון בבידור" - הבדרן דודו טופז, בבית משפט המחוזי בתל אביב. כתב האישום מייחס לטופז שורה של עבירות תקיפה חמורות נגד אנשי תקשורת.

בכתב האישום שבעה אישומים שונים נגד טופז, נגד שכנו דניאל זנקו שמואשם בתיאום בין טופז לתוקפים ונגד איימן זבידאת שמואשם בביצוע התקיפות. טופז מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות, בשיבוש מהלכי משפט ובסחיטה באיומים. כתב האישום מתייחס רק לתקיפות מנכ"ל "קשת" אבי ניר, סוכן השחקנים בועז בן ציון, המשנה למנכ"ל "רשת" שירה מרגלית ותכנון תקיפת עורך "ישראל היום" עמוס רגב, שלא יצאה לפועל.

"רב עבריינים, אדם מסוכן"

מכתב האישום עולה כי טופז שילם למתווך 8,000 שקלים כמקדמה על מנת שיתקפו את אבי ניר ועוד 5,000 שקלים לאחר התקיפה. עבור תקיפתו של בועז בן ציון שילם טופז 12,000 שקלים. טופז תיכנן בנוסף והזמין תקיפה נוספת על בן ציון עליה שילם 20 אלף שקלים ואמר לתוקפים כי התקיפה הקודמת לא הייתה מספיק חזקה. עבור תקיפתה של שירה מרגלית שילם טופז 30,000 שקלים. ולפי כתב האישום הוא נכח בקרבת מקום בעת שבוצעה התקיפה.

בנוסף התכוון טופז, לפי כתב האישום, לפתוח חשבון בנק בחו"ל אליו יעביר את הכספים שהתכוון לסחוט מאבי ניר. בכתב האישום נכתב כי טופז הוכיח במעשיו כי הוא "'רב עבריינים', אדם מסוכן, אלים וחסר גבולות אשר במשך חודשים ארוכים תכנן בקפידה את נקמתו בעולם התקשורת רק משום שחש שכוכבו דעך". הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בכתב האישום מצויין כי טופז סחט באיומים את ניר לאחר תקיפתו. טופז שלח לניר מכתב ב-25 במאי בו דרש ממנו לשלם ל"כותבת המכתב" 250,000 דולר תמורת מסירת מידע על זהות תוקפיו. טופז הוסיף כי "אם לא תרצה לשתף פעולה איתי, זאת בעיה שלך (הסכום איננו ניתן למיקוח) אבל תדע לך שאתה צפוי לארוע טראומטי נוסף בשבועות הקרובים (אותו אדם לא ינוח ולא ישקוט עד שיגרום לך לנזק)". ניר נדרש להניח סרט אדום על צוואר השור ברחוב ראול וולנברג 24 בת"א כהסכמה לדרישה.

במכתב נוסף ששלח טופז לניר כשבוע לאחר מכן, נדרש ניר שלא להעביר את המכתב למשטרה ולהסדיר את נושא הדרישה הכספית תמורת מידע על התוקפים: "האם יש באפשרותך להעביר כסף לחשבון בנק מחו"ל כך שאי אפשר יהיה לדעת שהכסף הגיע ממך או מחברת קשת?". ניר נדרש לקשור סרט ירוק סביב צוואר השור אם נענה לדרישה.

במכתבים קודמים, הבטיח טופז לניר כי "אם אראה שאכן פעלת על-פי דרישתי, ועצרת מיידית את תחרות 'כוכב נולד', אז תקבל ממני את הדרך להעביר את הכסף וגם את שמו של האדם/אנשים שעמדו מאחורי התקיפה שלך". עוד כתב לניר: "תתעורר אבי לפני שיהיה מאוחר מידי!! תודיע מיד לתמירה ירדני, יואב גרוס ובועז בן-ציון שחברת 'קשת' לא תשתף איתם פעולה, כל עוד הם נמצאים בחקירה בעניין שלך. תכין מיליון שקלים במזומן, בשטרות של 100 שקלים וחכה להוראות ממני במכתב הבא...בינתיים – שמור על עצמך! אני יודעת שיש שמירה משטרתית על הבית שלך אבל זה לא מספיק. האנשים האלה יותר מתוחכמים מהמשטרה".

עורך דינו של דודו טופז, ציון אמיר, ביקש מבית המשפט להורות לבית המעצר לאפשר לרופא מומחה מטעמו לערוך לטופז בדיקה פסיכיאטרית. בית המשפט קיבל את הבקשה של אמיר. הדיון הבא במשפטו של טופז יתקיים בשני ביולי.

אושפז בפעם השנייה

בתוך כך הוארך היום מעצרם של שני מעורבים נוספים בפרשה. האחים יאיר ונועם עומארי החשודים כי סייעו בתקיפתו של ניר. במשטרה טוענים כי חוקרי מחלק התשאול במרחב ירקון גילו 50 מיליון שקלים בחשבונות הבנק של טופז. מבחינת המשטרה, הדבר מעיד על כך שלטופז היה המימון הנחוץ לתכנון מעשי החיסול, עליהם העיד זנקו. במשטרה מציינים כי אין מניעה שבעתיד יתווספו סעיפי אישום לכתב האישום המקורי. כתבי האישום לא מתייחסים לחשדות שהועלו במהלך החקירה נגד טופז, לפיהם תכנן לכאורה לתקוף גם את אברי גלעד, צביקה הדר וארז טל.

שלשום הותר לפרסום כי חברתו לשעבר של טופז, איריס חזן, נחקרה בימים האחרונים תחת אזהרה בחשד שניסתה לסחוט מטופז כספים. על פי החשד היא איימה עליו שאם לא ישלם לה, תעביר למשטרה פרטים על מעורבותו בתקיפת ניר. החברה ניהלה מאוחר יותר קשר רומנטי עם עצור נוסף בפרשה, אופיר סספורטס. היא שוחררה בערבות בתום חקירתה.

היום היתה זו הפעם הראשונה בה הופיע טופז על ספסל הנאשמים. לאחר שבעבר הוחלט כי הדיון יועבר באמצעות צילום וידאו. בליל יום שבת פונה טופז לבית החולים וולפסון לאחר שהתלונן על כאבים בחזה. הוא הגיע לבית החולים בליווי סוהרים של שירות בתי הסוהר, ועבר סדרה של בדיקות רפואיות.

היה זה אישפוזו השני של טופז מאז תחילת הפרשה לאחר שעשרה ימים לפני כן ניסה להתאבד בתאו באבו כביר. טופז נמצא על ידי סוהר שערך ביקורת שגרתית בתאו כשהכרתו מטושטשת, ולצידו ארבעה מזרקי אינסולין. בשרות בתי הסוהר מציינים שטופז ניסה להתאבד על ידי הזרקת האינסולין במטרה להוריד את כמות הסוכר בדמו לרמה מסוכנת. מצבו של טופז החל להידרדר, אך ערנות ותגובה מהירה של הסוהרים לא אפשרה לו פגיעה עצמית ממשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully