וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו התנגדה לברית הזוגיות

פנחס וולף

10.6.2009 / 13:04

קדימה הגישה הצעה בנושא ברית הזוגיות, שנועדה לאפשר נישואים אזרחיים. ישראל ביתנו, שהבטיחה לקדם את החוק לפני הבחירות, הצביעה נגדו. "שוב הוכח שמילה של ליברמן היא לא מילה"

הכנסת הורידה מסדר היום את הצעת חוק ברית הזוגיות של חברי הכנסת שלמה מולה ורוברט טובייב מקדימה. חברי הכנסת של ישראל ביתנו דוד רותם, דני אילון, רוברט אילטוב, אורלי לוי ויצחק אהרונוביץ שנכחו באולם הצביעו נגד הצעת החוק ואילו שאר חברי הכנסת מהמפלגה כלל לא נכחו בהצבעה. מרבית חברי הכנסת מהעבודה הצביעו נגד ההצעה, אולם מורדי המפלגה חברי הכנסת יולי תמיר ואופיר פינס תמכו בה. חברי הכנסת שלי יחימוביץ, עמיר פרץ ואיתן כבל לא נכחו בהצבעה.

בקדימה תקפו את ישראל ביתנו על אופן הצבעתם ואמרו כי "שוב הוכח שמילה של ליברמן היא לא מילה. הזוגיות של ליברמן וש"ס קברה היום הבטחת בחירות נוספת של ליברמן ומפלגתו והוכיחה שעבורו השררה והשמירה על הכסא חשובים יותר מאמינות. הצבעת ישראל ביתנו מפקירה מאות אלפי אזרחים שאינם יכולים להינשא בנישואים דתיים ומבהירה להם בציניות שמילים לחוד ומציאות פוליטית שלאחר הבחירות לחוד. קדימה תמשיך לפעול לקידום הצעת החוק גם בעתיד".

הצעת החוק יוצרת מסלול מקביל

דוד רותם מישראל ביתנו, מי שהניח בקדנציה הקודמת הצעת חוק דומה, אמר במליאה כי "יש מי שרוצה לפתור את הבעיה ויש מי שרוצה לעשות רושם על הציבור". רותם פנה לחברי הכנסת של קדימה וקרא לעברם: כשהיה לכם כוח הצבעתם בעד החוק הזה? הרי כשישבתם בקואליציה הצבעת נגד החוק! אתם רוצים ליצור רושם על הציבור כאילו אתם רוצים לפתור בעיה אבל כולכם הצבעתם נגד".

לדבריו, "כשלא היה לכם שכל בקואליציה הלכתם לאופוזיציה ופתאום נהיתם חכמים. קדימה לא רוצה לפתור בעיות היא יודעת שהקואליציה היחידה שתפתור את הבעיה היא הקואליציה הנוכחית". שר המשפטים יעקב נאמן אמר לפני ההצבעה כי הוקם צוות שיבחן את הנושא והוא "מנסה להגיע להסכמה לא בדרך של הקצנה". לטענתו, "הממשלה תביא הצעת חוק מטעמה בהתאם להסכמים הקואליציוניים ולכן היא מתנגדת להצעת החוק".

על פי הצעת החוק, מלבד בני זוג ששניהם יהודים, יתר הזוגות יוכלו להינשא בנישואים אזרחיים. בהסבר להצעת החוק נכתב, כי הנישואים בישראל הם דתיים בלבד בעוד שרבים מאזרחי המדינה אינם יכולים להינשא בנישואיםם דתיים. הצעת החוק יוצרת מסלול מקביל ושווה זכויות וחובות שבאמצעותו בני זוג יכולים ליצור הסכם זוגי שאינו נישואים על פי הדין הדתי.

בתחילת השבוע הצביעה ועדת השרים לענייני חקיקה נגד החוק. גם מהצבעה זו נעדרו חברי "ישראל ביתנו". ח"כ מולה אמר בתגובה לכך, כי "נציגי ישראל ביתנו נחשפו כאופורטוניסטים גדולים שמוכרים את בוחריהם בהזדמנות הראשונה שנקרית בדרכם. בכל מערכת הבחירות דובר על קידום נישואים אזרחיים, ועכשיו ברגע האמת הם מתקפלים ונכנעים לחרדים. הכל בשביל להישאר בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully