וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נתניהו רואה במערכת המשפט אויב"

פנחס וולף

9.6.2009 / 8:00

ח"כ יחימוביץ' תקפה את נתניהו על התערבותו, כהגדרתה, במינויו של ח"כ אורי אריאל לנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים

ח"כ שלי יחימוביץ' ביקרה אמש (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על התערבותו כהגדרתה, במינויו של חבר הכנסת אורי אריאל לוועדה לבחירת שופטים. יחימוביץ' הגדירה את תוצאות המינויים כ"בשורה קשה ביותר ליציבות מערכת המשפט בישראל". לדבריה, "התוצאות הן כתם על ראש הממשלה נתניהו. לאחר שהפקיר את מערכת שלטון החוק בידי 'ישראל ביתנו', הוא פעל בכל כוחו למען בחירתו של איש המפלגה הימנית הקיצונית ביותר בכנסת. נתניהו חוזר לימי כהונתו הראשונה, בה הוא ראה במערכת המשפט אויב".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) נבחר על חודו של קול כנציג האופוזיציה בוועדה. על פי רוב, נבחר נציג הסיעה הגדולה באופוזיציה לוועדה. קדימה בחרה בבר-און כנציגה לפני כחודש, אך יו"ר הקואליציה זאב אלקין (ליכוד) פעל בגיבויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לסכל את בחירתו של בר-און ולהביא לבחירתו של ח"כ אורי אריאל.

גורמים בקואליציה הגיבו לתוצאות ההצבעה על המינוי, ואמרו כי "יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נחלה תבוסה פוליטית כשלא הצליחה לגייס רוב למועמד מטעמה, זאת על אף היותה יו"ר הסיעה הגדולה בכנסת".

בקדימה הגיבו על המינוי ואמרו כי "נתניהו עומד אישית מאחורי ההשתלטות על בית המשפט ודריסת כל מרכיב בכללי המשחק הדמוקרטי. מסורת בת עשרות שנים נשברה הערב בכנסת באופן ציני ומכוער, כאשר הליך הבחירות שנערך לאורך שנים בהסכמה ובאיזון דמוקרטי בין אופוזיציה לקואליציה הוקרב על מזבח העסקנות של נתניהו והעדפת האינטרס הפוליטי על הממלכתי. שוב הוכח שניתן להוציא את נתניהו מהעסקנות אבל לא את העסקנות מנתניהו".

"איני שייך לשום קבוצה"

על המקום בוועדה השמור לח"כ מקרב הקואליציה התמודדו יו"ר הוועדה לחוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), וח"כ איתן כבל (עבודה). כבל הודיע במפתיע כי יתמודד על מנת למנוע את מינויו של רותם, זאת מכיוון שהוא רואה ברותם "סכנה ממשית לשמירת עצמאותו של בית המשפט העליון על רקע עמדותיו הקיצוניות יותר משל פרידמן". בסופו של דבר נבחר ח"כ רותם לוועדה למינוי שופטים.

אריאל ורותם יצטרפו לוועדה, בה יכהנו גם שר המשפטים יעקב נאמן, השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, נשיאת ביהמ"ש העליון דורית ביניש, השופטת אילה פורקצ'יה, השופט אדמונד לוי ושני נציגי לשכת עורכי הדין רחל בן ארי ופנחס מרינסקי.

ח"כ אורי אריאל אמר הערב לוואלה! חדשות בעקבות מינויו: "איני שייך לשום קבוצה. אני מתכוון לחזק את מערכת המשפט על כל היבטיה ולעשות מאמצים לקצר את זמן מתן גזר דין, וכן לסייע לוועדה להעלות את ערך בתי המשפט בעיני הציבור, דבר שנחלש בשנים האחרונות". בעניין בחירות שופטים לבית המשפט העליון, אמר אריאל כי הוא וחבריו יבחרו את "המועמדים הטובים ביותר לחיזוק בית המשפט העליון".

ח"כ רותם אמר לוואלה! חדשות כי "אנו לקראת בחירת שופטים מקצועיים, איכותיים, בעלי מזג שיפוטי ותפיסת עולם פתוחה". רותם הביע זעם על תגובתה של קדימה להפסד של ח"כ רוני בר און, ואמר כי מדובר בתגובה "לא הגונה, כי אחרי ההצבעה חלק גדול מקדימה אמרו לי שהצביעו עבורי. אז מה, דוד רותם עם רוני בר און זה טוב ועם אורי אריאל זה לא טוב? זה עקמומי לחלוטין". לדבריו, "יבחרו שופטים נוספים, ולא בהסכמים מתחת השולחן בהתאם לכישוריהם ולצרכי בית המשפט. צריך להכניס שופטים מומחים, כפי שפעם הייתה התמחות של שופטים בתחומים מסוימים". רותם הוסיף, כי "אין לי כוונה ללכת מחר ולמנות שופטים שמתנגדים לכל מה שקורה בבית המשפט עכשיו".

חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה) ועתניאל שנלר (קדימה) נבחרו לכהן בוועדה למינוי דיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully