וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 8 שבועות: חודשו הלימודים ב'פתוחה'

נעמה טלמור ועומר רבין

8.6.2009 / 16:13

האוניברסיטה הגדולה בישראל חזרה לשגרה היום בצהרים. פורסמה רשימת ההקלות המלאה לסטודנטים

זה לקח 8 שבועות והסוף היה ידוע עוד בטרם החל המאבק - ובכל זאת, סוף סוף היום בשעה 12 בצהרים נפתחו שעריהם של 50 מרכזי הלימוד של האוניברסיטה ושגרת הלימודים באוניברסיטה הגדולה בישראל חודשה.

אמש החליטו המנחים במוסד להפסיק את שביתתם: ברוב גדול של 175 תומכים מול 12 מתנגדים ו-13 נמנעים החליט סגל ההוראה לקבל את המתווה שהוצע ע"י הועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה - מתווה הקובע כי יחתם הסכם קיבוצי באוניברסיטה במקצועות ההנחיה על בסיס הסכם הסגל הזוטר שנחתם באוניברסיטאות האחרות בתום השנה שעברה.

ביום ה' האחרון הודיעה ההנהלה מצידה על קבלת המתווה המתואר ועל נכונותה לחתימת ההסכם. בין הצדדים עדיין קיימים חילוקי דעות באשר לדרך עיגון זכויותיהם של מרכזי ההוראה בקורסים השונים, של מנחים בעלי משרה חלקית (שאינם זכאים להיחשב "עמיתי הוראה" על פי הסכם הסגל הזוטר) וכן על אופי ההתארגנות של העובדים: המנחים מאוגדים כעת דרך ארגון "כוח לעובדים" בעוד ההנהלה הצהירה בהתחייבותה להסכם קיבוצי כי תחתום ההסכם אל מול "ארגון עובדים פנימי, בדומה לאוניברסיטאות האחרות".

יו"ר ארגון הסגל ההוראה, שרון קיטרון: "ההחלטה על השהיית השביתה התקבלה בעיניים פקוחות מתוך תקווה שלא נאלץ לשוב ולהשתמש באמצעי זה בזמן הקרוב ושהמשך המשא ומתן יתנהל בתום לב. אנו תקווה כי אכן כך תנהג הנהלת האוניברסיטה הפתוחה. קיום השביתה באופן נחוש במשך שבעה שבועות, הניחה את התשתית אליה חתרנו במשך חודשים ארוכים של משא ומתן ומאפשרת לנו לחזור כעת ללמד".

במקביל לחזרה ללימודים, יימשך הליך הגישור בין הצדדים לצורך סיכום הפרטים הסופיים שיביאו לסיום המשבר במוסד. את הגישור ימשיך לנהל השופט בדימוס יצחק זמיר.

פורסמה רשימת ההקלות המלאה לסטודנטים

בתוך כך התקיימה הבוקר ישיבת משא ומתן בין הנהלת האוניברסיטה לבין נציגי אגודת הסטודנטים במטרה לגבש סל הקלות שיאפשר לסטודנטים להשלים את הסמסטר ולקבל פיצוי על השביתה הארוכה - אחה"צ הודיעו בהנהלה על מכלול ההקלות שיינתנו:

הסמסטר יסתיים במועדו ובחינות יתקיימו במועד - אך לסטודנטים יוצעו שיעורי תגבור נוספים לאחר תום הסמסטר שיאפשרו למעוניינים לגשת לבחינה במועד ב'. ככלל, יוכל כל סטודנט לגשת לשלושה מועדי בחינה כאשר הציון הגבוה מבין השלושה הוא שיחשב לצורך חישוב הציון הסופי בקורס. כמו כן, יוכל כל סטודנט לבקש שלא להחשיב את הציון שיתקבל בממוצע הציונים המשוקלל לתואר.

בנוסף, התחייבה האוניברסיטה להמליץ למרכזי ההוראה להודיע לסטודנטים על מיקוד של חומר הבחינה ולצמצם את היקפי החומר הנדרשים למועדי הבחינה הקרובים - זאת בנוסף להארכת זמן הבחינה בחצי שעה לכל הנבחנים.

באוניברסיטה נענו גם לדרישת הסטודנטים להחזיר את דמי ההנחיה המוגברת ששולמו על ידם ומההחזר יהנה כל מי שיגש לבחינות בסמסטר הנוכחי. המפגשים בכל הקורסים יתוגברו, יוצעו מרתונים לפני ימי הבחינות, תיפתח הגישה להרצאות וידאו באמצעות המערכות המקוונות של המוסד לכלל הסטודנטים ובחלק מהקורסים אף יוצעו שני מפגשים בשבוע במקום אחד. הגשת המטלות תישאר בגדר רשות - אך יפורסמו מטלות חדשות עם לו"ז חדש להגשתן והן יהוו ציון מגן חיובי בלבד.

סטודנטים שבכל זאת יבחרו לא להיבחן יוכלו לדחות את השתתפותם בקורס ללא תשלום לאחד הסמסטרים הבאים או לחזור על הקורס ללא תשלום במידה ויכשלו בבחינה. נוסף על כל אלה, תוקם ועדת "אוכלוסיות מיוחדות" שתטפל במקרים נקודתיים כגון סטודנטיות בהריון, סטודנטים העומדים בפני שירות מילואים, עולים חדשים, לקויי למידה ועוד .

רשימת ההקלות המלאה תפורסם הערב בשעה 19:30 באתר האוניברסיטה - אז גם יתקיים שידור וידאו מיוחד עם נשיאת המוסד, הפרופ' חגית מסר-ירון, אשר תציג את סל ההקלות ותענה לשאלות 45 אלף הסטודנטים במוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully