וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמפראס: "פדרר הוא הגדול בכל הזמנים"

טניסאי העבר פירגן לשוויצרי, שהשווה את שיא תארי הגרנד סלאם שלו. רוד לייבר: "הוא שחקן קסום". "פדרר: "אין עליי יותר לחץ". סודרלינג: "היה טורניר מדהים"

בגיל 27 ולאחר שזכה באינספור טורנירים ו-13 תארי גרנד סלאם, הצליח רוג'ר פדרר להוסיף למאזנו סוף כל סוף גם זכייה על החימר ברולאן גארוס, כאשר גבר הערב (ראשון) על רובין סודרלינג השבדי בשלוש מערכות, 1:6, 6:7, 4:6, בדרך להנפה היסטורית בצרפת והשוואת שיא 14 תארי הגרנד סלאם של פיט סמפראס האגדי.

דווקא אחרי תקופה בה איבד את הפסגה לטובת רפאל נדאל ונראה כאילו ההגמוניה בענף נודדת לכיוון הספרדי, חזר הקרחון השוויצרי בגדול וזכה בתואר שהיה שייך בלעדית ליריבו הגדול בשנים האחרונות. פדרר הצטרף לרשימה אקסקלוסיבית של שישה טניסאים שזכו בכל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם, כאשר האחרון שעשה זאת היה אנדרה אגאסי האמריקאי, שהתכבד להעניק לפדרר את הפרס הערב.

"כבר לא יגידו שאין לי רולאן גארוס"

"זה ממש לא היה קל לשלוט ברגשות שלי", אמר פדרר הנלהב דקות לאחר שהניף לראשונה את תואר אליפות צרפת הפתוחה, לקול תשואות הקהל המקומי שרצה לראותו עושה היסטוריה. "קרוב לודאי שזה היה הניצחון הגדול בקריירה שלי. זה הוריד ממני כל כך הרבה לחץ ועכשיו אני יכול לשחק בשלווה בהמשך הקריירה שלי - כבר לא יטיחו בי שלא זכיתי ברולאן גארוס".

"כיף להיות כאן על הפודיום כמנצח לשם שינוי, זהו רגע קסום", הודה השוויצרי שחווה שלושה הפסדים לרפאל נדאל במעמד הגמר בפריס. "אני לא יודע איך להודות לקהל המדהים הזה על התמיכה בי. אולי התואר הזה הוא משהו קטן גם עבורם".

פדרר התייחס גם לאוהד שפרץ למגרש, ג'ימי ג'אמפ הידוע, שנכנס ועטף את השוויצרי בדגל של ברצלונה ואף ניסה לשים כובע על ראשו. "היה ברור שהוא לא הולך לפגוע בי או משהו כזה", אמר פדרר, שהפסיד שלוש נקודות רצופות לאחר האירוע, "אבל אין שום דבר ידוע או נורמלי בימינו. קשה להישאר רגוע אחרי אירוע כזה, אולי הייתי צריך לקחת הפסקה של שתי דקות".

השוויצרי יותר משמח לקבל את התואר מידיו של אנדרה אגאסי: "זה שהוא היה האיש שהעניק לי את הפרס, זה כבר יותר מדי. היה יפה מצידו להגיע לכאן ולתת לי את הגביע". פדרר גילה גם מה לחש לו אגאסי ברגע הגשת הגביע. הוא אמר 'נראה שזה הגורל שלך, אתה ראוי לזה'".

"עבורי, הוא השחקן הטוב בהיסטוריה", החמיא רובין סודרלינג לטניסאי לו הפסיד בפעם העשירית בעשרה מפגשים. "בדיוק אתמול התבדחתי עם המאמן מגנוס נורמן על כך שאף אחד לא יכול לנצח אותי עשר פעמים ברציפות. מסתבר שטעינו", אמר בחיוך השבדי, שיעלה בעקבות הטורניר הנהדר שלו למקום ה-12 בעולם. "היה לי טורניר מדהים ואני לא יכול להגיד לרגע שאני מאוכזב מהשבועיים הללו".

סודרלינג נזכר ברגע השיא שלו בטורניר וכנראה בקריירה כולה: "הניצחון על נדאל היה נחמד מאוד. נדמה לי שעשיתי כמעט את הבלתי אפשרי - ניצחתי אותו על חימר במשחק שהוא הטוב מחמש מערכות. אף אחד לא עשה זאת לפניי. הגמר, לעומת זאת, היה בדיוק כפי שצפיתי. שיחקתי נגד פדרר מספיק ואני מכיר אותו. המשחק שלו לא מתאים לשלי, הוא גורם לי להראות רע. עכשיו אני מקווה להמשיך את התנופה ולהראות את יכולתי בכל סוגי המגרשים".

"אם למישהו מגיע, זה לרוג'ר"

פיט סמפראס, שראה מביתו את פדרר משווה את שיא 14 תארי הגרנד סלאם שלו, שפע מחמאות ליורש: "מה שפדרר עשה בחמש השנים האחרונות, לא נעשה מעולם וכנראה גם לא ייעשה שוב בעתיד. הוא הגדול בכל הזמנים, והערב הוא אישר זאת.

סמפראס הדגיש: "אני מעריץ גדול של רוד לייבר, אבל אחרי הזכייה בפריס אני בטוח שרוג'ר הוא הגדול ביותר ששיחק את המשחק. אני מאושר בשבילו, אם יש מישהו שראוי לזה, זהו רוג'ר. מדובר בספורטאי בעל השפעה חיובית על הענף ועל בני הנוער. הוא שחקן גדול ואני בטוח שהוא משיך לקטוף עוד ועוד תארי גרנד סלאם".

גם אנדרה אגאסי, בדרכו שלו, מצא את הדרך לפרגן לשוויצרי: "הרבה אנשים אומרים שעדיף להיות בר מזל מאשר להיות טוב. אני הייתי מעדיף להיות רוג'ר מאשא בר מזל".

רוד לייבר האוסטרלי, שזכה גם כן בכל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם, הגדיר את פדרר כ"שחקן קסום". עוד אמר הטניסאי האגדי: "פדרר אלוף גדול, מדהים לראות אותו משחק. הריכוז שלו נהדר והוא מצליח לשחק את הטניס הטוב ביותר שלו ברגעי האמת. אי אפשר להשוות אותו לימים שלי, כי המשחק השתנה מאוד מאז, אבל הוא ללא ספק הגדול בדורו".

ג'ון לויד, קפטן נבחרת הדייויס של בריטניה, החמיא אף הוא לפדרר בטור ב-BBC: "ברגע שהוא ניצח את המערכה השלישית, ידעתי שמבחינתי הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים. הוא עכשיו ירגיש כל כך משוחרר שהוא מסוגל לזכות בעוד שלושה, ארבעה או חמישה תארי גרנד סלאם. אחרי טורניר כזה משכנע, אין ספק שהוא הפייבוריט לקראת ווימבלדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully