וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס הלילה מאחז סמוך לשילה

יהושע בריינר ואור ברקת

7.6.2009 / 3:35

כוחות מג"ב הגיעו למאחז פני שילה והרסו את המקום. אמש פינו כוחות הביטחון סוכה שהוקמה ע"י פעילי שמאל ופלסטינים בדרום הר חברון

הפינג פונג בין צה"ל למתנחלים ממשיך: כוחות מג"ב הגיעו לפני זמן קצר (ראשון) למאחז פני שילה והרסו את המקום. האירוע עבר ללא עימותים. פני שילה הוקם בשבוע שעבר בתגובה לפינוי מעוז אסתר ורמת מיגרון. לדברי המתנחלים, עוד הלילה הם מתכוונים להקים את המאחז מחדש ואף להרחיבו.

אמש פינו כוחות הביטחון סוכה שהוקמה הבוקר על ידי פעילי שמאל ופלסטינים באזור סוסיא שבדרום הר חברון. על פי טענת הפעילים, כוחות הביטחון הכריזו על האזור שטח צבאי סגור, אף על פי שלא נמצא בידיהם צו חתום.

עוד מוחים הפעילים על כך שהמאחז שהקימו נהרס, בעוד המאחז הסמוך של המתנחלים נותר על כנו. "שוב הוכח שאין בעיה לפנות מאחזים, אלא שמדיניות הצבא בשטח היא פרו-מתנחלים", אמר לוואלה! חדשות פעיל שמאל שנכח במקום. זהו חלק מהמסכת הכוללת של נישול הפלסטינים מאדמותיהם תחת חיפוי הצבא. מוזר שצו השטח הצבאי הסגור לא תפס לגבי המתנחלים במקום אלא רק לגבי הפלסטינים והשמאלנים".

כ-200 פלסטינים ופעילי שמאל הקימו סוכה במקום במחאה על הקמת המאחז בקתת אובמה. מאחז זה הוקם בעקבות נאום נשיא ארצות הברית במצרים, בו קרא להפסקת הבנייה בהתנחלויות ולפתרון של שתי מדינות לשני עמים.

פעיל השמאל סיפר כי הקמת הסוכה היתה יוזמה של ארגון "לוחמים לשלום" אך השתתפו בו חברי ארגונים נוספים. לדבריו, "הפעילים היו אורחים של בעל הקרקע הפלסטיני. אחת ממטרות הפעולה היא להפגין נוכחות של בעל הקרקע במקום על מנת למנוע הפקעת הקרקע בהתאם לחוק". בהתאם לחוק הישראלי מתאפשרת הפקעת הקרקע אם לא נעשה בה שימוש במהלך שלוש שנים.

לטענת פעיל השמאל תושבי הכפר סוסיא נתונים להתנכלויות תכופות מצד תושבי ההתנחלות סוסיא הסמוכה, בין היתר מתבטאת התנכלות זו בשריפת שדותיהם של תושבי הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully