וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עומדים מאחורי ההחלטה לפתוח החניון"

איילה חננאל

7.6.2009 / 0:32

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אהרון פרנקו אמר כי "ואנו עומדים מאחורי ההמלצה כי יש לפתוח חניונים בירושלים לציבור ההמונים המגיע בשבתות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

למרות האירועים האלימים אמש (שבת) בירושלים, לא מתכוונים בעיריית ירושלים ובמשטרה לוותר וימשיכו לפתוח חניונים בשבת.
מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב אהרון פרנקו הודיע כי "משטרת מחוז ירושלים המליצה לפתוח את החניון במתחם הפתוח ממילא, ואנו עומדים מאחורי ההמלצה כי יש לפתוח חניונים בירושלים לציבור ההמונים המגיע בשבתות. ההתפרעות היום הינה אירוע חריג ומשטרת מחוז ירושלים נאלצה להתמודד עם התפרעות אלימה במהלכה נפצעו שישה שוטרים ועיתונאי ונעצרו שבעה חרדים ארבעה מהם קטינים". פרנקו הוסיף כי "על פי סיכומים מוקדמים לא הערכנו שההפגה תהיה אלימה".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר בתגובה להפגנה כי צר לו על כך שהיא הפכה לאלימה. לדבריו, "החניון נפתח על מנת לפתור את בעיית המצוקה בעיר ופתיחתו נעשתה ללא חילול שבת". ברקת הוסיף שפתיחת החניון נעשתה תוך התייעצות עם אוכלוסיות שונות בעיר, וגם עם החרדים.

גם בכנסת הגיבו לאירועים הקשים אתמול. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר בתגובה על ההפגנה כי "ההתפרעות מזכירה לנו עד כמה החופש שלנו בסכנה ועד כמה המרחק למדינת הלכה הולך ומתקצר. על הציבור החופשי לעמוד איתן מול הקיצונים המנסים לכפות עלינו את דרכם".

ואילו מנגד אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) כי "השבת היא אחת מערכיה הבסיסיים של היהדות. חבל שהעירייה פוגעת בקדוש לעם היהודי". יחד עם זאת הדגיש בן ארי כי "אין מקום לאלימות ויש לפתור את המחלוקת בדרכי שלום".

אמש כאמור נפצעו שישה שוטרים בעימותים עם מפגינים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים. שוטר יס"מ נפצע בראשו מאבן שהושלכה עליו על ידי המפגינים ופונה מהמקום על ידי צוות מגן דוד אדום. חמישה שוטרים נוספים שנפגעו מהחפצים שנזרקו עליהם קיבלו טיפול במקום. המשטרה עצרה שבעה מפגינים בחשד להפרות סדר, ביניהם ארבעה קטינים.

כ-6,000 חרדים הפגינו משעות הערב המוקדמות במחאה על פתיחתו בשבת של החניון הסמוך לכיכר ספרא בעיר. המפגינים צעקו קריאות גנאי לעבר השוטרים וכינו אותם "נאצים" ו"גסטפו". הם השליכו עליהם אבנים, בקבוקים, פירות וחיתולים. מוקדם יותר ניסו המפגינים שלוו על ידי כוח משטרה לפרוץ אל רחבת העירייה, הסמוכה לחניון. כוח המשטרה מנע מהם את הכניסה.

חניון ספרא: על מה המחלוקת?

השבוע הורה ברקת על פתיחת החניון חינם, על מנת להסדיר מקומות חניה לאלפי המבקרים בעיר העתיקה ובמרכז העיר בשבתות. בשנים האחרונות נסגרו בשבתות כל החניונים העירוניים ליד העיר העתיקה, בעקבות לחץ חרדי. באחרונה הוחלט לסגור את העיר העתיקה עצמה לתנועת כלי רכב וחנייתם, בשל העומס הגדול בסמטאותיה. בשל כך, נוצר עומס על צירי התנועה המובילים לחומות העיר, שכן נהגים רבים החנו את מכוניותיהם במקומות אסורים, בהיעדר חניה מוסדרת.

החניון העירוני אמור היה להיפתח בשבת שעברה, באמצעות שכירת עובדים דרוזים שישמשו כ"גויים של שבת". אולם, משטרת ירושלים ביקשה מהעירייה לדחות את הדבר בשבוע, בשל חג השבועות והאירועים הסמוכים לו. השבוע המשטרה הסירה את התנגדותה ובעירייה אישרו את פתיחת החניון.

לפי ההחלטה, ייפתח חניון העירייה בכיכר ספרא בסופי שבוע. בשבת הוא ייפתח מהשעה 08:00 עד צאת השבת, והכניסה והיציאה ממנו יהיו רק מרחוב שבטי ישראל. בימי שישי, עם כניסת השבת, החניון יהיה סגור וייפתח רק בשבת בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully