וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית נאלצת לשלם לתאילנד מיליוני דולרים כדי שלא תבטל עסקת נשק

מאת יוסי מלמן

4.6.2009 / 7:10

תאילנד ביקשה לבטל את העסקה לאחר שתע"א לא עמדה בלוח הזמנים; בעקבות המשבר, העביר המנכ"ל יצחק ניסן שני מנהלים בכירים מתפקידם



>> התעשייה האווירית תיאלץ לשלם קנס של מיליוני דולרים לממשלת תאילנד כדי למנוע ביטול של עסקת נשק. הדבר מעמיד בספק את הסיכוי שהתעשייה האווירית תרוויח מהעסקה. מדובר בעסקת נשק בשווי של כ-20 מיליון דולר שחתמה התעשייה האווירית בסוף 2007 עם צבא תאילנד לאספקת ציוד צבאי. תאילנד דרשה לבטל את העסקה משום שהתעשייה האווירית עיכבה את אספקת הציוד, בניגוד להתחייבותה בחוזה.

לפי ההסכם, היתה אמורה התעשייה האווירית לספק ארבעה מטוסים ללא טייס מדגם סרצ'ר 2, ארבעה מטענים ייעודיים (מצלמות, ציוד אופטי וחיישנים), שתי מערכות המראה ונחיתה אוטומטיות, שתי יחידה שליטה קרקעית ארבעה משאיות להובלת המערכות, שני סימולטורים לאימון וציוד הדרכה והכשרה נוסף.



על פי ההסכם, התחייבה התעשיה האווירית לספק את ההזמנה ולבצע את החוזה תוך 360 ימים מחתימתו. בחוזה נכללים סעיפי קנסות במקרה של איחור באספקה בסך של 0.2% לכל יום איחור, עד סכום כולל של 10%.



התעשייה האווירית לא עמדה בהתחייבותה לאספקת המערכות, וטענה כי הדבר נובע מבעיות עם קבלני משנה, ובמיוחד עם ספק המשאיות, ומהמלחמה בעזה. כשדרש צבא תאילנד מהתעשייה האווירית לשלם את הקנסות, ניסתה זו להתחמק מהתחייבותה. לצורך כך, ניסתה להפעיל לחצים על ממשלת תאילנד ועל צבאה באמצעות משרד הביטחון ומשרד החוץ.



זו לא הפעם הראשונה שהתעשייה האווירית, כמו תעשיות ביטחוניות אחרות בישראל, מתקשות לעמוד בחוזים עליהם חתמו.



על רקע המשבר עם תאילנד, נאלץ מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן, להעביר שני מנהלים בכירים מתפקידם - מנהל מפעל, שפרש לגמלאות, ומנהל חטיבה, שעבר לתפקיד אחר.



מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי המחלוקת יושבה, וחלק מהציוד כבר סופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully