וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיין טבע, צוללת חיל הים חילצה אותו

יהושע בריינר

26.5.2009 / 16:33

אנשי הצוללת זיהו את השחיין כ-5 קילומטרים מחופי חיפה כשהוא מגלה סימני תשישות. השחיין הועלה לצוללת ומשם הועבר לביה"ח

צוללת חיל הים אח"י לוויתן חילצה היום בצהרים (שלישי) שחיין שעמד לטבוע מול חופי מפרץ חיפה, במרחק של חמישה קילומטרים מהחוף.

סמוך לשעות הצהריים זיהתה צוללת של חיל הים, ששהתה במרחק של כמה כשמונה קילומטרים מהחוף, שחיין כשהוא במצב של תשישות. אנשי הצוללת הגיעו לשחיין והעלו אותו לצוללת, שם קיבל טיפול רפואי על ידי חובש.

במקביל הוזעקה למקום ספינה של חיל הים, שפינתה את השחיין לחוף מבטחים ומשם לבית החולים רמב"ם בחיפה. בצה"ל שיבחו את פעולת אנשי הצוללת על שהצילו את חיי האיש.

קצין הקשר של הצוללת סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי על הגשר כשהתחלתי לשמוע קולות מוזרים בטווח של חמישים מטרים מאיתנו", סיפר קצין הגשר סג"ם א', "הבנתי שלא הגיוני שאלה רעשים של ספינה , עד שפתאום ראיתי בן אדם שצועק לעזרה. הכרזנו על מצב חירום ופנינו לכיוונו, התקרבנו אליו וזרקנו לעברו גלגל הצלה וסולם עד שעלה לצוללת". לדברי א', השחיין, כבן שלושים, יצא לשחייה בשעה שמונה בבוקר ולדבריו נראה כי שהה לפחות ארבע שעות בים.

"מצאנו אותו במצב של היפוטרמיה והוא היה מאוד מבולבל. הכנסנו אותו למתחם סגור בצוללת, שם החובש מדד לו 35 מעלות חום, ובמקביל הבאנו לו שמיכות, קנקן תה ואוכל. הוא היה לבוש במכנס קצר כך שהבנו כבר מרחוק שלא מדובר בגורם עוין, מהמראה החיצוני היה נראה שמדובר בשחיין טוב", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • צוללת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully