וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם כבר בלובר של אבו דאבי?

טלי גולדשטין

26.5.2009 / 16:07

סניף של מוזיאון הלובר המפורסם יוקם באבו דאבי שבמפרץ הפרסי. סרקוזי מעוניין להדק הקשרים עם האמירות כאיום על אירן

ניקולא סרקוזי החליט להפוך את צרפת לאימפריה המפוארת של ימי הקיסר נפוליאון. הנשיא הורה על בניית סניף של מוזיאון הלובר המפורסם באבו דאבי שבמפרץ הפרסי. ה"מונה ליזה" ו"ונוס ממילו" לא יעזבו את משכנן במוזיאון, אך הלובר יחד עם גלריות צרפתיות גדולות נוספות, יתרמו מאות יצירות ללובר של אבו דאבי. רק בעבור השימוש בשם הלובר שילמה האמירות 400 מיליון יורו לצרפת.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, בניית הסניף הנוסף של הלובר היא חלק ממאמץ ממשלתי להעצים את השפעת צרפת ואת כוחה במפרץ הפרסי. מאז 2006, אוניברסיטת סורבון הציעה תארים במשפטים ומדעי החיים בקמפוס שלה באבו דאבי.

ה"לובר של החולות", כפי שיקרא המוזיאון, יהיה ארמון בכל כיפת שיש שעיצב האדריכל המפורסם ז'אן נובל באי התיירותי סאדיאת. סמוך לו החלה בניית מוזיאון גוגנהיים בשטח של 30 אלף מ"ר, שתכנונו יופקד בידי האדריכל הנודע פרנק גארי.

סאדיאת הוא אי תיירותי, הנמצא 500 מטר מול עיר הבירה. באי, המוקף 30 ק"מ של חופים, יש אטרקציות אקולוגיות והוא חלק ממאמצי השליטים להקטין את תלות המדינה בנפט. האי יפותח בשלושה שלבים עד לסיום הפרויקט המתוכנן ב-2018. יוקמו בו 6 מחוזות, בהם 29 מלונות, מרינות, מוזיאונים ומרכזים תיירותיים. האי יחובר ליבשה באמצעות גשרים של 10 נתיבים, עם נתיב ישיר לנמל התעופה של דובאי.

סרקוזי מתכנן להקים גם בסיס חיל ים וחיל אוויר באבו דאבי, שיהיה הבסיס הצבאי החדש הראשון של צרפת, שיוקם מחוץ למדינה מזה כחצי מאה. יש הטוענים כי מטרת המאמץ התרבותי הוא למעשה ניסיון של סרקוזי לאותת לאירן על הברית בין צרפת לאיחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully