וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית מחתה נגד חוק הנכבה - ונעצרה

רמי שני

25.5.2009 / 18:19

מתרגלת מאוניברסיטת באר שבע עוכבה לחקירה, לאחר שחילקה עלונים נגד ההצעה לאסור את ציון יום הנכבה. "לא הפרעתי לאיש"

"מאבטחי אוניברסיטת בן גוריון, מנעו מאיתנו לחלק עלוני הסברה בעניין חוק הנכבה, שהועלה אתמול בממשלה", כך סיפרה היום (שני) לוואלה! חדשות נעמי מארק, חברה בתא הסטודנטים "חדש" באוניברסיטה. לדבריה, "הם באו, הדפו אותנו ועצרו חברה שלנו שחילקה עלונים עם סטודנטית ערבייה".

בעלונים שאותם חילקו הסטודנטים, נכתב: "חוצפה קולוניאליסטית למהדרין. החלטת הממשלה לאמץ הצעת חוק כזו, הינה הוכחה ניצחת חדשה להידרדרות הפשיסטית, העמוקה עד כדי ביטול הצורך לעטוף את הגזענות ביומרות דמוקרטיות כוזבות". מארק הוסיפה, כי הסטודנטים לא עשו דבר חוץ מלחלק את העלונים.

אריג' חליילה, סטודנטית לעבודה סוציאלית מסכנין, היתה גם היא שותפה לחלוקה של החומר וראתה את חברתה נהדפת על ידי אנשי הביטחון ונלקחת לחקירה. "בסך הכל חילקנו עלונים נגד הצעת החוק של ליברמן. עמדנו מחוץ לקמפוס, אז הגיע הביטחון והעיף אותנו רחוק מהקמפוס", היא סיפרה. "אחרי שהגיעו אנשי הביטחון חברתי ביקשה להבין מדוע לתנועות אחרות מותר לחלק עלונים ולנו אסור, לא הפרענו לאף אחד". המעוכבת היא נועה סלור מבאר שבע, סטודנטית ומתרגלת במחלקה לפוליטיקה וממשל.

דובר האוניברסיטה מסר בתגובה, כי האישה שעוכבה לחקירה התגרתה באנשי הביטחון, וכינתה אותם פשיסטים. לדבריו, הם נלקחו למשטרת באר שבע, למסירת עדות על הפרשה. הדובר אמיר רוזנבליט הוסיף כי הם הורחקו לאחר שנכנסו לשטח הקמפוס, בניגוד להנחיות. "אמרו להם שעליהם לצאת מחוץ לשטח אם הם רוצים להמשיך לחלק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully