וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: מדינה אחת לשני עמים - איום אסטרטגי

פנחס וולף

14.5.2009 / 18:33

יו"ר האופוזיציה אמרה בכנס בהרצליה כי "הזמן לא עובד לטובת הכוחות המתונים באזור ולכן אסור לגרור רגליים ולדחות את הקץ בתהליך מדיני עקר"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"הרעיון שתהיה כאן מדינה אחת לשני עמים ולא מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית היא איום אסטרטגי לא פחות גדול מכל איום אחר", כך אמרה הערב (חמישי) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בכנס מכון פישר בהרצליה. "הזמן לא עובד לטובת מי שרוצה לשמור על ישראל כמדינה יהודית, הזמן לא עובד לטובת הכוחות המתונים באזור ולכן אסור לגרור רגליים ולדחות את הקץ בתהליך מדיני עקר".

יו"ר האופוזיציה הוסיפה כי "החוסן האזרחי הוא מרכיב מרכזי בחוסן הלאומי ואלו חשובים ביותר בעת קבלת החלטות. אל לנו להגיע למקום שיפגע בחוסן הלאומי שלנו. השימוש במונחים כמו שואה ביחס לאיומים הוא בעייתי בהקשר הזה. זה לא נכון במה שזה משדר. ישראל של 2009 היא מדינה חזקה ועוצמתית והיא יכולה לקבל החלטות – לכן עלינו להיות ברורים שכל האופציות על השולחן".

"הקישור לשואה שהתרחשה לפני שלעם היהודי היה כוח מגן הוא לא נכון – הן ביחס לשואה עצמה והן ביחס לאתוס הנכון של המדינה שלנו, מעמדה ועוצמתה. אין בכך כדי לגמד את האיום ואסור לישראל שייווצר כלפיה דימוי של חולשה בעת קבלת החלטות". בהתייחסה לעזה אמרה לבני כי "לממשלה החדשה אסור להיכנס לתהדייה. לישראל אסור להידבר עם החמאס. הידברות שכזו, למעט בעניין שליט, תספק לגיטימציה לארגון טרור ובכך תיצור בעיה אסטרטגית שתחזק את הכוחות הקיצוניים על חשבון המתונים באזור".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully