וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברית המועצות" הוצאה מחוק ההסדרים

ענת קם

13.5.2009 / 16:01

במסגרת אישור התקציב לשנים 2009-2010 הוחלט על יישום הרפורמה בשידורי הטלוויזיה ועל החלת הפרסומות בכבלים ובלווין

ברית המועצות לא תכנס לחוק ההסדרים ותשאר בסמכות משרד התקשורת. במסגרת אישור התקציב לשנים 2009-2010 הוחלט על יישום הרפורמה בשידורי הטלוויזיה. בהחלטת הממשלה הוחלט להשאיר בחוק ההסדרים את החלת הפרסום בכבלים ובלווין החל מינואר 2012 עם אפשרות לשר התקשורת לדחות את תאריך היעד בשלוש שנים ועל החלת החבילה הצרה באוגוסט 2012 עם אפשרות לשר לדחות בשנה.

יורם מוקדי, סמנכ"ל הרגולציה והאסטרטגיה של HOT מסר בתגובה לדברים: "התיקון הזה ממשיך את הלוגיקה המעוותת של קביעת ההסדרה העתידית כבר השנה. היינו מצפים כי מי שלא יודע מה צופן העתיד, הן לגבי שוק הפרסום והן לגבי החבילה הצרה, לא ימהר לצאת בהסדרים לא סימטריים ומעוותים".

בנוסף, הוחלט כי הקצאת תדרי UMTS לקראת כניסת מפעיל סלולרי נוסף לשוק והפרטת הדואר ייצאו גם הם מחוק ההסדרים ויובלו על ידי משרד התקשורת. בישיבה היום אושרה הגדלת בסיס התקציב השנתי של משרד התקשורת ב-2.5 מיליון שקל, הגדלת בסיס התקציב שנה לאחר מכן ב-1.5 מיליון שקל נוספים והשתת עלויות העסקת חברות ייעוץ שונות על תקציב האוצר.

בתמיכת ראש הממשלה הוחלט כי הקמת ברית המועצות תתבצע על ידי משרד התקשורת. הגוף המאוחד יחל לפעול לכל המאוחר בדצמבר 2010. בתחום השידור הציבורי, נקבע כי יוחלט על מנגנון אשר החל מינואר 2010 יבטיח הזרמה משמעותית של תקציבים להפקות מקור ברשות השידור.


רשות השידור: עובד שיפרוש יקבל כמליון שקל

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת אופיר אקוניס דנה היום ברפורמה ברשות השידור. בדיון נכחו יושב ראש רשות השידור משה גביש והמנכ"ל מוטי שקלאר. השניים הציגו את עיקרי הרפורמה ברשות ולהערכת גביש, כל עובד שיפרוש מרצון יפוצה בממוצע במיליון שקל.

הועדה קבעה שעל הרפורמה להתבצע תוך שמירה על זכויות העובדים ובהידברות עמם. הועדה ביקשה מהשר הממונה על יישום חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, להופיע בהקדם בפניה כדי להציג את עמדת הממשלה לגבי התיקון לחוק רשות השידור, שעיקרו שינוי מבנה המוסדות העיקריים ברשות.

בנתונים שהציגה הרשות בדיון נטען כי עלות השכר הממוצעת לעובד ברשות השידור עומדת על 250 אלף שקל בשנה. על פי נתון זה, החיסכון התקציבי בתום פרישת 700 העובדים במסגרת הרפורמה יעמוד על כ-175 מיליון שקל בשנה. הרשות צופה כי עם יישום מלא של הרפורמה ניתן יהיה להגיע לאיזון תקציבי כבר ב-2012 ומעבר לעודף תזרימי הך כ-160 מיליון שקל החל משנה שלאחר מכן. ברשות מעריכים כי ב-2014 תעמוד ההשקעה בהפקות מקומיות חיצוניות על 200 מיליון שקל, שהם 36% מהכנסות הטלוויזיה השנתיות.

יושב ראש ועדת הכלכלה אופיר אקוניס אמר היום: "שידור ציבורי בישראל הוא חיוני ומטרתה של הרפורמה ברשות השידור היא לחזק אותו".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully