וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצירת המפגינים לכל הלילה-אינה תקינה"

איילה חננאל

2.5.2009 / 0:26

השופט ישי קורן מתח ביקורת על כך שהמפגינים הושארו במעצר למשך כל הלילה. "איני רואה צורך בהפקדה כספית נוספת"

בדיון בהארכת מעצרם של שמונה פעילי השמאל שנעצרו שלשום על ידי המשטרה בהפגנת קואליציית הנשים מול תחנת משטרת דיזנגוף שנערך אמש (שישי) בבית המשפט השלום בתל אביב העביר השופט ישי קורן ביקורת על התנהלות המשטרה. השופט מתח ביקורת על כך שהמשטרה החזיקה את שמונת העצורים והעצורות במעצר במשך כל הלילה,עקב הפרת הוראה חוקית והכשלת שוטר.

השופט קורן הורה לשחרר את כל העצורים מיד מאזיקיהם, ולשחררם אותם בערבות עצמית של אלף שקל. קורן אמר שאינו רואה כל צורך בהפקדה כספית נוספת, כפי שדרשה המשטרה. בהחלטתו קיבל השופט את עמדתה של עו"ד סמדר בן נתן, המייצגת את העצורים, שהתנגדה להפקדה הכספית וטענה כי "המעצרים בוצעו במהלך הפגנה פוליטית שהיתה שקטה עד שהשוטרים החלו להפעיל כוח על המפגינים".

עו"ד בן נתן טענה בהארכת המעצר כי "המשטרה הסכימה לשחרר ארבעה מתוך שמונת העצורים כבר באותו הערב, בערבות ותנאים מגבילים, בנוסף לערבות כספית". לדבריה, "למרות שהסכימו לכל התנאים, המשטרה סירבה לבצע את השחרור אתמול בערב והתעקשה להשאירם במעצר לאורך הלילה ולהביאם הבוקר לבית המשפט". "ארבעת העצורים הנותרים בחרו להישאר איתם לאות סולידריות ולכן נותרו במעצר", אמרה בר נתן. בהחלטתו ציין השופט קורן כי, "אין זה מתקבל על הדעת שהמשטרה תפעל בגדר סמכותה על פי חוק סדר הדין הפלילי, תקבע בהסכמת העצור תנאי ערובה לשחרורו, והעצור יישאר במעצר רק מחמת שלא ניתן מסיבה טכנית לבצע ההפקדה הכספית עליה הוסכם. לצערי אני נאלץ להטיל ספק האם כך הם פני הדברים".

השמונה נעצרו אמש במסגרת הפגנה שערכה מול תחנת המשטרה ברחוב דיזנגוף, במחאה על מעצרם של פעילי תנועת "פרופיל חדש" והחרמת מחשביהם, בחשד לעבירה על החוק האוסר הטפה להשתמטות מצהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully