וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 7 ערבים ישראלים תכננו פיגועים

קובי מנדל

30.4.2009 / 11:42

הותר לפרסום כי 7 תושבי הצפון תכננו לבצע פיגועים בשטח ישראל במחאה על המבצע בעזה. אחד הנאשמים הינו בנו של נכה צה"ל

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (חמישי) לפרסום כתב אישום נגד התארגנות של חוליית טרור המורכבת מארבעה ערבים ישראלים ובדואי אחד. הארבעה מתגוררים בכפר ברטעה המערבית והבדואי מתגורר בכפר מרר. החולייה ניסתה לפי כתב האישום לפגוע בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון כנקמה על מבצע עופרת יצוקה בעזה. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שני נערים נוספים בני 17 מהכפר ברטעה על עבירות נשק. לפי כתב האישום השניים הצטרפו לחולייה והכינו 10 מטעני צינור שכמה מהם נמצאו ברשותם בחיפוש בבתיהם.

התובעת עו"ד הדס רוזנברד-שיינרט מפרקליטולת מחוז חיפה טענה בכתב האישום כי "הרוח החיה" בהתארגנות הוא עבדאללה בן יונס חרובה, בן 20, ממרר, שיצר בסוף 2008 קשר דרך האינטרנט עם תושב עזה, אבו קאסם. השניים שוחחו על ביצוע פיגועים בישראל. חרובה החל ללמוד באופן מעמיק כיצד להכין מטעני חבלה שונים, הכין מטען מאולתר אותו החזיק בביתו ואף ניסה לייצר שני אקדחים מאולתרים.

עוד עולה, כי בהמשך חרובה יצר קשר באינטרנט עם סוהייב כבהה, בן 22 מברטעה המערבית. השניים שוחחו על הצורך של ערביי ישראל לנקום נגד פעולות המדינה בשל פעולות ישראל בעזה. בנוסף שוחחו גם על הצורך להקים חוליית טרור שתוציא לפועל את תוכניתם והם החליפו ביניהם הוראות מפורטות כיצד להכין מטעני חבלה.

לפי כתב האישום השניים דנו על מתווי פעולה שונים לביצוע פיגוע, כולל חטיפת חייל לשם מיקוח על שחרור אסירים ביטחוניים. כבהה פנה לשני צעירים נוספים מכפרו ואלה תכננו כיצד ישיגו כלי נשק ומטעני חבלה. בנוסף הם גם התכוונו לעסוק באימונים גופניים ולקבוע מקום מפגש סודי בו יחביאו את הנשק. הם הכינו מקום מסתור ביער ברטעה.

"מדובר בסך הכל בילד"

כבהה אף איתר איזור אימונים של צה"ל שישמש כיעד לפיגוע צילם אותו בטלפון הסלולרי שלו ועדכן את חברי החולייה. בהמשך גייס כבהה צעיר נוסף. החמישה מואשמים בעבירות שונות נגד ביטחון המדינה הכוללות קשר לסייע לאויב במלחמה, סיוע לאויב במלחמה ועבירות נוספות.

יונס חרובה, אביו של אחד הנאשמים אמר לוואלה! חדשות כי בנו לא עשה דבר מהאישומים המיוחסים לו. "אני עצמי נכה צה"ל לאחר ששירתתי 18 שנים בצבא ואחי מפקד גששים בגבול הלבנון. אני חושב ששמו רגל לבני. הוא לא יעשה דבר כזה, יכול להיות שמישהו גרר אותו דרך האינטרנט. מדובר בסך הכל בילד".

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים וציינה כי בידיה הודאות של הנאשמים במרבית מעובדות כתב האישום. כמו כן בידי הפרקליטות חומר רב שהועתק ממחשביהם המכיל קבצים וסרטונים ובהם הוראות מדוייקות כיצד להכין חומרי חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully