וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"130,000 מפוטרים נוספים עד סוף השנה"

פנחס וולף

22.4.2009 / 11:05

בדיון בועדת הכספים של הכנסת אמר מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי כי המדינה אינה מסוגלת להתמודד עם הפער שנוצר

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

"עד סוף השנה הצפי הוא שיפוטרו עוד 130,000 איש ממקום עבודתם" - כך העריך הבוקר מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, בדיון מיוחד שערכה ועדת הכספים של הכנסת בנושא המשבר הכלכלי והשפעותיו על המשק הישראלי.

לדבריו של פרחי, ממאי 2008 ועד אוקטובר התחילה עליה מדורגת של מספר המפוטרים: "עד סוף השנה עמדנו במגמה של עשרת אלפים מפוטרים בחודש - אך בארבעת החודשים האחרונים אנחנו במגמה של 20 אלף מפוטרים בחודש". לדבריו מדובר בהפרת האיזון במשק ובפער שלילי שהוא "כבד על מדינת ישראל".

פרחי הוסיף כי עד כה השקיעה המדינה 516 מיליון שקלים בתכנית להשמת עובדים, וזכה לביקורת מצד חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שהעירה "בכסף הזה ניתן היה להציל מפעלים".

עם זאת, ציין מנכ"ל שירות התעסוקה בדיון כי מפגישות שערך עם השר הממונה על הנושא, בנימין (פואד) בן אליעזר הוא התרשם כי הדבר נמצא בראש מעייניו של המשרד והוא מאמין כי המשאבים ההכרחיים יוקצו לטיפול במשבר.

ברוש: "הממשלה חייבת לפעול להעדפת תוצרת הארץ"

יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שנכח גם הוא בדיון המיוחד קרא לממשלה לפעול להעדפת תוצרת ישראלית ולשנות בהתאם את חוק המכרזים: "שינויים מסוג זה יכולים להביא לתוספת עסקאות בשוק המקומי בהיקף הנאמד לפחות בכ-4 מיליארד שקלים בשנה", אמר בדיון והוסיף כי משמעות הדבר היא כשלעצמה הוספה של 10,000 מקומות עבודה במגזר העסקי מדי שנה.

ברוש קרא לממשלה לקבוע עוד כי ספקים ממדינות שאינן חתומות על הסכם הדדיות מסחרי עם ישראל לא יוכלו להתמודד במכרזים. בכך מבקש ברוש להרחיב את החוק הקיים והחל על סחורות בלבד - גם לתחום השירותים והעבודות.

יו"ר הועדה, חבר הכנסת משה גפני, סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו דורשים מהממשלה לבצע את תכנית החירום הכלכלית עכשיו, אחרת המשק עלול לקרוס. בכל המדינות בעולם עוסקים בעניין הזה, ועד לרגע הזה אי אפשר לומר שהממשלה עשתה משהו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully