וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בת"א: "צה"ל ביצע רצח בבילעין"

פעילי שמאל קיימו צעדה ברחובות העיר במחאה על הרג צעיר פלסטיני אתמול בבילעין. ח"כ חנין: "צה"ל ומג"ב מפעילים כוח בלתי מרוסן, ולעתים רצחני ממש"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מאות פעילי שמאל צעדו הערב (שבת) משדרות בן ציון בתל אביב לקריה, במחאה על הרג מפגין פלסטיני אתמול בבילעין. המפגינים
הניפו שלטים שעליהם נכתב: "דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים" ו"צה"ל ארגון הטרור – הגדר לא תעבור".

מתחקיר משותף של צה"ל, המנהל האזרחי ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, עולה כי באסם אברהים אבו-רחמה, נהרג אתמול כתוצאה מפגיעת רימון גז שנורה לעברו, ולא מאש חיה. ככל הנראה, רימון הגז פגע באופן ישיר בחזהו של אבו-רחמה, שנהרג כתוצאה מהפגיעה. בצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע.

"יד קלה על ההדק"

בין המפגינים היה גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), שמתח ביקורת חריפה על צה"ל, שירה רימון גז לעבר באסם איברהים אבו-רחמה במהלך הפגנה בבילעין נגד בניית גדר ההפרדה. לדבריו, "שר הביטחון מנהיג בשטחים מדיניות של החרפת הדיכוי והאלימות כנגד אזרחים ומפגינים. לאורך השנה האחרונה צה"ל ומג"ב מפעילים כוח בלתי מרוסן, ולעתים רצחני ממש, בבילעין ובישובים נוספים הנאבקים נגד גדר ההפרדה".

מתנועת גוש שלום, שפעיליה נטלו חלק בהפגנה נמסר, כי ההסלמה אתמול "לא נגרמה בגלל התנהגות המפגינים, אשר בה לא חל שום שינוי, אלא בגלל הנחיות חדשות שניתנו לכוחות הצבא במקום. אם במפורש ואם ב'מנוד ראש' או 'רוח מפקד' חדשה, אשר משחררת את היד הקלה על ההדק ומאפשרת שימוש במטולי גז מדמיע כקליעים קטלניים".

עוד נמסר, כי "זוהי מורשתה הקשה והעכורה של המלחמה וההרג ההמוני בעזה. אליה נוספה רוחה הרעה של הממשלה החדשה המתגרה בכל העולם ומפקידה גזען פרובוקטור על משרד החוץ שלה – שלא לדבר על שר הביטחון החדש-ישן אהוד ברק האחראי לשפיכות דמים רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully