וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "לא נוכל להכיר באויב הציוני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2009 / 22:44

מחמוד א-זהאר ואיסמעיל הנייה הופיעו אמש בפומבי לראשונה מאז תום מבצע "עופרת יצוקה" והגיבו בביטול לדרישות להכרה במדינת ישראל כיהודית

לראשונה מאז מבצע "עופרת יצוקה" הופיעו אמש (שישי) בפומבי ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ובכיר הארגון ושר החוץ לשעבר ד"ר מחמוד א-זהאר. א-זהאר נשא דרשה במסגד בעזה ששודרה בתחנת הרדיו של הארגון, בה הבהיר : "לעולם לא נוכל להכיר באויב הציוני בשום צורה כלשהי". דבריו של א-זהאר באו על רקע דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית על מנת לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

בדרשה שנשא הניה במסגד בעזה אמר הניה כי הם עוקבים בדאגה רבה אחר המשבר בין מצרים לחיזבאללה. "יש לכבד את את תנועות ההתנגדות הפלסטינית והלבנונית ואת שאר התנועות במדינות ערב שמגנות על האדמה ועל המקומות הקדושים", אמר. הוא קרא לצדדים להיזהר מכך שהמשבר ישפיע לרעה על המשך התמיכה בעם הפלסטיני. הנייה שלח בדבריו גם מסר לאסירים הפלסטינים לרגל יום האסיר ואמר כי הם ישוחררו בקרוב.

מוקדם יותר דחה גם חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת את דרישת נתניהו. "הרשות הפלסטינית דוחה באופן מוחלט את דרישתה של ישראל להכיר בה כמדינה יהודית", אמר עריקאת. עריקאת הוסיף כי "זוהי דרישה מגוחכת שמנוגדת למשפט הבינלאומי"

לדברי עריקאת, "גם מצרים וירדן לא הכירו להתייחס בישראל כמדינה יהודית כשחתמו על הסכמי השלום עמה". עריקאת אף ציין כי נשיא ארה"ב הארי טרומן לא הכיר בישראל עם הקמתה כמדינה יהודית. לאחר פגישתו של השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל עם יו"ר הרשות הפלסטינית אמר עריקאת כי מיטשל הבהיר כי פתרון שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום הוא הפתרון היחיד והטוב ביותר לסיום הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully