וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין: "להביא לדין את האחראים להרג בבילעין"

ניר יהב ויהושע בריינר

17.4.2009 / 17:14

ח"כ חנין קרא היום להעמיד לדין את האחראים להרג המפגין באסם אבו רחמה שנהרג מירי של צה"ל במהלך הפגנה נגד גדר המערכת

ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע היום (שישי) זעזוע מהריגתו של המפגין בבילעין באסם אבו רחמה, ואמר כי "לאורך השנה האחרונה צה"ל ומג"ב מפעילים כוח בלתי מרוסן כלפי מפגינים בבילעין. ההפגנות השבועיות בבילעין, בהם מפגינים פלסטינים וישראלים במחאה לא אלימה נגד גדר ההפרדה, נתקלות בתגובה אלימה ואף רצחנית". ח"כ חנין קרא להעמיד לדין את האחראים להריגת המפגין ולפציעת האמריקאי טריסטן אנדרסן לפני כחודש. לטענת חנין, שר הביטחון אהוד ברק נושא באחריות ישירה להפרת החלטת בג"ץ, שהורה לשנות את תוואי חומת ההפרדה בבילעין.

אבו רחמה, פלסטיני תושב בילעין בן 30, נהרג היום מירי של חיילי צה"ל בהפגנה נגד גדר ההפרדה שהתקיימה בבילעין. בהפגנה נכחו כמאה מפגינים פלסטינים וישראלים שמחו נגד תוואי הגדר במקום.

מפגין שהשתתף בהפגנה אמר לוואלה! חדשות כי אבו רחמה נהרג מרימון גז לטווח מוגדל שנורה לעברו ממרחק רב. לטענתו, ההרוג עמד בסמוך לעיתונאים ולא היווה כל איום על כוחות הביטחון.

יונתן פולק מארגון "אנרכיסטים נגד הגדר" טוען שכוחות הביטחון עושים שימוש ברימון מסוג זה בניגוד להוראות שלהם עצמם. לדבריו, "הם עושים בו שימוש כקליע ולא כאמצעי לפיזור הפגנות. זו התנהגות רצחנית. לפני חודש הם פצעו אנושות מפגין אמריקאי והיום נהרג פלסטיני".

מצה"ל נמסר כי היום התקיימה בבילעין הפגנה אלימה ובלתי חוקית שבמסגרתה נטלו חלק כמאה מפגינים אשר יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר הכוחות שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בסמוך לשעה 15:00 התקבל דיווח על אזרח פלסטיני שנהרג בהפגנה ובצה"ל בודקים את נסיבות מותו. במקביל פנה ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב (פולי) מרדכי לראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים באזור כדי לקיים תחקיר משותף לבירור נסיבות המוות.

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) גינה את הריגתו של המפגין הפלסטיני. "שוב הוכח שידם של קלגסי כוחות הכיבוש קלה על ההדק וששה אלי קרב", אמר ח"כ אגברייה. "הצעיר שנרצח בדם קר הוא קורבן נוסף של גדר ההפרדה הגזענית ושל מדיניות הכיבוש הישראלי". לדבריו, רצח המפגין בא על רקע ההסלמה במדיניותה של ממשלת נתניהו-ליברמן שרק מקצינה עמדות ומלבה את היצרים.

  • עוד באותו נושא:
  • בילעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully